پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ضرورت تخصيص اعتبار ويژه براي جبران عقب ماندگي هاي محيط زيست

ضرورت تخصیص اعتبار ویژه برای جبران عقب ماندگی های محیط زیست

روح اله هراتی: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان خواستارتخصیص اعتبار ویژه برای این اداره کل به منظور جبران عقب ماندگی ها در این استان شد.

محمدرضا کنعانی افزود: این استان در بخش ابنیه سازمانی عقب ماندگی های زیادی دارد به گونه ای که ۵۵ درصد ساختمان های اداری نیازمند ترمیم و ۴۵ دزصد نیازمند تجهیزات است.

به گفته وی گلستان ۴۵ محیط بانی فعال و ۲۷ محیط بانی غیرفعال دارد که ۵۹ درصد واحدهای اجرایی فعال بوده و طی سال‌های اخیر سعی شده تا ادارات و پاسگاه‌های محیط بانی در استان فعال شود که راه‌اندازی آواره حفاظت محیط زیست در آق قلا نمونه بارز است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان یادآور شد: اکنون ۵۹ درصد از پست‌های سازمانی این اداره کل بدون نیرو بوده و اکنون با ۱۳۰ محیط‌بان از مناطق چهار گانه و تحت مدیریت، حفاظت می‌شود.

براساس آمارهای اعلام شده، مطابق چارت مصوب باید ۴۲۹ محیط‌بان در استان گلستان فعالیت داشته باشد درحالی که اکنون ۱۰۹ محیط‌بان فعالیت می کنند.

همچینن به ازای هر ۱۸ هزار هکتار از مساحت استان گلستان و به ازای ۶ هزار هکتار از مساحت تحت مدیریت یک محیط‌بان فعالیت دارد.

وی افزود: این تعداد محیط‌بان در ۲ نوبت ۱۵ روز در ماه مشغول حفاظت از مناطق تحت مدیریت این اداره کل هستند که سهم هر محیط‌بان برای حفاظت در استان حدود ۳۲ هزار هکتار بوده و با استاندارد جهانی فاصله بسیار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان همچنین  بر توجه بیشتر بر خدمات محیط‌بانان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت این اداره کل در استان تاکید کرد.

وی گفت: درسفر دور نخست رییس جمهور به گلستان در اسفندماه سال ۱۴۰۰، مصوبه ای برای توسعه شبکه اطفای حریق این اداره کل گذرانده شد که امسال با تخصیص اعتبار خوب، تجهیزات موردنیاز از جمله سه دستگاه خودرو کمک دار، چهار دستگاه تراکتور و تجهیزات انفرادی در این راستا خریداری و در اختیار ۱۴ شهرستان تابعه قرار گرفت.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *