پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
ممانعت از ورود صيادان و گردشگران به كانال جزيره آشوراده

صیادان و گردشگران از تردد در کانال آشوراده خودداری کنند

پایگاه خبری پریهشر-  نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از گشایش کانال آشوراده تا ماه آینده خبر داد و گفت: ازصیادان و گردشگران درخواست داریم که ازتردد در داخل کانال آشوراده تا زمان آبگیری کامل ساحل بندرگز و بندرترکمن خودداری کنند.

عبدالجلیل ایری در گفتگو با خبرنگار پریشهر ضمن اظهار خرسندی از لایروبی کانال آشوراده اظهار کرد: این اقدام در راستای احیای خلیج گرگان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر عقب نشینی آب دریا اثرات زیست محیطی زیادی برای استان داشت، افزود: این پس روی آب دریا در نهایت منجر به قطع ارتباط دریایی بین بندر گز و بندر ترکمن با دریای خزر شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری این مطلب که چنین شرایطی معیشت مردم استان به خصوص صیادان را تحت تأثیر قرار داد، اضافه کرد: در این راستا مصوبه‌ای از ستاد ملی احیای تالاب‌ها برای نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله در قالب ۱۵ راهکار پیشنهاد شد که از بین آنها شاهد اجرایی شدن لایروبی کانال آشوراده هستیم.

وی ادامه داد: پس از گذشت یک سال این لایروبی به مرحله نهایی رسیده تا جایی که در روزهای آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

ایری ادامه داد: با گشایش کانال آشوراده شاهد جریان آبی خوبی از سمت دریای خزر به سمت خلیج گرگان خواهیم بود اما یک ماه زمان نیاز است تا این میزان آب به سمت سواحل بندرگز و بندرترکمن برسد و سواحل آن به صورت کامل آبگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از صیادان و گردشگران درخواست داریم که از تردد در داخل کانال آشوراده تا زمان آبگیری کامل ساحل بندرگز و بندرترکمن خودداری کنند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف ارتفاع آب دریای خزر با خلیج گرگان، گفت: چیزی در حدود ۵۰ سانتیمتر اختلاف ارتفاع بین سطح آب دریای خزر با خلیج گرگان داریم.

وی یادآور شد: اگر قرار به ماندگاری این پروژه ماندگار است باید در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان، انتقال آب دریای خزر و به سمت خلیج گرگان و میانکاله برنامه ریزی شود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *