پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
تامين 39 هزار تن بذر گندم در گلستان

تامین ۳۹ هزار تن بذر گندم در گلستان

۲۶ آبان ۱۴۰۲


فائزه نوجمنی خبرنگار پریشهر- سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۳۹ هزار تن انواع بذر گندم آبی و دیم برای زارعت پپاییزه در این استان تامین د.

محمد ناظری در بازدید خبرنگاران از مرکز فرآوری و توزیع بذر گندم تعاون روستایی گنبدکاووس اظهار داشت: تاکنون از این میزان بذر تامین شده ۶۰۰ تن انواع بذر بین کشاورزان توزیع شد.

وی افزود: جهاد کشاورزی گلستان برای سال زراعی جاری برای تامین نهاده‌های مورد نیاز زراعت پاییزه از جمله بذر گندم دیده و مشکلی در این خصوص ندارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی هر ساله ۳۰ تا ۴۰ درصد بذر مورد نیاز استان‌ها را از شرکت‌های تولید کننده و دارای مجوز به صورت رسمی تامین می‌کند، افزود: استان گلستان ۱۵ شرکت تولید و فرآوری بذر دارد.

ناظری اضافه کرد: عملیات فرآوری و بوجاری ۳۹ هزار تُن بذر گندم شامل ۱۸ رقم گندم آبی و دیم در گلستان از ۱۵ مهرماه امسال توسط شرکت‌های مرتبط آغاز شده و تاکنون ۶۰ درصد بذرها در اختیار کشاورزان متقاضی توزیع شده است.

وی با کافی دانستن این مقدار بذر تهیه شده برای زراعت گندم در گلستان ادامه داد: در چند سال گذشته به سبب خشکسالی ۱۵ هزار تُن بذر مورد نیاز کشاورزان این استان جذب نشد.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهادکشاورزی گلستان سطح ابلاغی کشت گندم این استان را در سال زراعی جاری ۳۶۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۴۰ هزار هکتار آن کشت شده و پیش بینی می‌شود سهمیه کشت ابلاغی به صورت کامل محقق شود.

ناظری، سهمیه ابلاغی کشت جو در گلستان را نیز ۷۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این استان ظرفیت خوبی برای ارتقای سطح کشت این محصول دارد و بذر مورد نیاز آن نیز به اندازه کافی موجود است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *