پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
92647 - صفر تا صد خلبانی در مرکز آموزش پردیس دانش شاهین/ بپرم ز جهان چو هما به دل آسمان...

صفر تا صد خلبانی در مرکز آموزش پردیس دانش شاهین/ بپرم ز جهان چو هما به دل آسمان…

۴ مرداد ۱۴۰۳


پایگاه خبری پریشهر- مجموعه پردیس دانش شاهین در سال ۱۴۰۰ با هدف آموزش خلبانی به علاقه مندان ایجاد شد و پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشور، نسبت به تأسیس دفتر مرکزی در تهران اقدام و کار خود را با دو فروند هواپیمای خریداری شده و یک فروند هواپیمای استیجاری در فرودگاه نوشهر آغاز کرد.

مدیر مرکز عملیات پردیس دانش شاهین گلستان می‌گوید که در بازه کمتر از یکسال تعداد۳۰۰ دانشجوی فعال جذب مرکز آموزش خلبانی شدند و اضافه کرد: این تعداد دانشجو در شعبه های مرکز در استان های گلستان، قزوین و اصفهان مشغول مهارت آموزی شدند.

سهراب مرندی زاده ادامه داد: از اسفند۱۴۰۲ هم این مرکز فعالیت خود را در استان گلستان به طور جدی آغاز کرد و طی مدت ۴ ماه ۶۰ دانشجو جذب این مرکز شدند.

 

videoframe 9235 300x192 - صفر تا صد خلبانی در مرکز آموزش پردیس دانش شاهین/ بپرم ز جهان چو هما به دل آسمان...
parishahr.ir

پایگاه مرکز عملیاتی در گلستان تأسیس

وی با اشاره به اینکه این میزان استقبال، باعث شگفتی مجموعه پردیس دانش شاهین شد خاطرنشان کرد: علاقه و استقبال گلستانی ها به آموزش هوانوردی سبب شد تا با حمایت و پشتیبانی ریاست فرودگاه های گرگان و کلاله، پایگاه مرکز عملیاتی در گلستان تأسیس و با استقرار دو فروند هواپیما، ساب بیس (پایگاه فرعی) پردیس دانش شاهین در فرودگاه کلاله ایجاد کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ دانشجو در خط پروازی داریم که از ابتدای تیرماه در فرودگاه کلاله پرواز را آغاز کرده اند.

مرندی زاده با اشاره به اینکه آموزش خلبانی در دوره های فوق سبک به سه مقطع تقسیم می شود اظهار داشت: در مقطع ulppl 90 ساعت آموزشهای گراند اسکول یا دروس زمینی پرواز ارائه می شود و دانشجویان در پایان دوره که حدوداً سه ماه به طول می انجامد به خط پرواز معرفی و ۵۰ ساعت دوره های پرکتیکال و عملی پرواز را می گذرانند.

وی ادامه داد: در مرحلهUlcpl که مرحله اجازه حمل مسافر است دانشجویان باید ۵۰ ساعت آموزش تئوری و ۷۰ ساعت اموزش عملی پرواز را بگذرانند و در نهایت در مقطع  Ulipدانشجویان ۲۰ ساعت آموزش تئوری و ۳۵ ساعت آموزش عملی پرواز را خواهند گذراند.

همکاری ۵ استاد خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری در مجموعه پردیس گرگان

مرندی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۵ استاد خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشور را در مجموعه پردیس گرگان در حال آموزش دانشجویان هستند یادآور شد: همه کلاسهای آموزشی در بخش تئوری در گرگان و تمامی کلاس های عملی و پرواز در فرودگاه کلاله برگزار می شوند.

مدیر مرکز آموزش خلبانی تأکید کرد: گواهینامه های دانشجویان بین المللی است و از سوی سازمان هواپیمایی کشور ارائه می شود.

مرندی زاده با اشاره به شرایط ثبت نام در دوره های آموزشی خلبانی گفت: طبق شیوه نامه ۷۰۶۰ سازمان هواپیمایی کشور، دارا بودن حداقل سن ۱۵ و حداکثر ۶۵ سال، قد حداقل ۱۶۰ سانتی متر و وزن کمتر از ۱۰۰ کیلو از جمله شرایط عمومی دانشجویان است.

وی اضافه کرد: متقاضیان باید دانش آموز باشند، در غیر اینصورت باید معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از آنجا که زبان هوانوردی انگلیسی است خیلی اهمیت دارد کسانی که وارد این حوزه می شوند از سطح زبان انگلیسی ابتدایی خوبی برخوردار باشند.

او یادآور شد: دانشجویان بعد از اخذ گواهینامه می توانند به عنوان خلبان هواپیماهای تفریحی، سمپاش و آبپاش و همچنین در حوزه بدلکاری سینما مشغول به فعالیت شوند.

139309090910211694185324 - صفر تا صد خلبانی در مرکز آموزش پردیس دانش شاهین/ بپرم ز جهان چو هما به دل آسمان...
پریشهر

وی توضیح داد: دانشجویان با گذراندن مقطعulcpl را می توانند اجازه حمل مسافر داشته باشند و خلبان هواپیمای تفریحی باشند و در صورت ادامه دوره با اخذ گواهینامه ulip می توانند به عنوان مدرس دروس تئوری و عملی پرواز به تعلیم علاقه مندان بپردازند.

مرندی زاده با بیان اینکه بسیاری از افرادی که برای شرکت در دوره های آموزشی خلبانی مراجعه کرده اند به دنبال تحقق رویاهای کودکی شان بودند یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دوره های آموزشی، زن هستند.

وی همچنین با بیان اینکه سیاستهای پردیس شاهین گلستان بر توسعه همگانی آموزش خلبانی بوده، تاکید کرد: این مجموعه تلاش کرده است شرایطی فراهم کند تا همه علاقه مندان پرواز با هر سطحی از توان مالی بتوانند در این دوره ها شرکت کنند و در راستای تحقق این هدف شرایط پرداخت اقساطی شهریه و امکان دریافت تسهیلات بانکی با بهره ۴ درصد را فراهم کرده است.

مرندی زاده یادآور شد: اخیراً شرکت پردیس دانش شاهین مجوز پرواز گردشگری را اخذ کرده و آماده است تا با پرواز بر فراز خالدنبی، دشت ترکمن صحرا و جنگل گلستان در خدمت گردشگران باشد.

وی گفت: بر اساس  تعرفه های موجود هزینه پرواز گردشگری هر ۲۰ دقیقه یک میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: هواپیما نسبت به پاراگلایدر، پاراموتور و کایت امن تر بوده و تا ۲ هزارپا هم امکان ارتفاع گرفتن دارد.

پردیس دانش شاهین تنها مرکز آموزش عملی هوانوردی در شمال شرق ایران است. دفتر نمایندگی این مرکز آموزشی واقع در گرگان، خیابان سرخواجه، مجتمع آفتاب ۲، طبقه سه، واحد۵۰۲آماده ثبت نام از علاقه مندان است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *