پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir taavoni - سهم 7 درصدي بانوان از تعاوني هاي كشور

سهم ۷ درصدی بانوان از تعاونی های کشور

۶ شهریور ۱۴۰۲


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم بانوان از ۱۰۱ هزار تعاونی در سطح کشور هفت هزار تعاونی و معادل ۷ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، سیدصولت مرتضوی اظهار کرد: در راستای سیاست ابلاغی، سند توسعه تعاون تنظیم و به تایید هیات دولت رسیده و توسط رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: تمام همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان بخش خصوصی به عنوان شرکای اجتماعی تلاش دارند تا سهم اقتصاد تعاون را به ظرفیت اسمی آن برسانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تحقق سند توسعه تعاون، هدف‌گذاری سهم اقتصاد تعاون در اقتصاد کلان کشور، ۲۵ درصد تعیین شده است.

مرتضوی یادآور شد: متاسفانه اکنون سهم اقتصاد تعاون در اقتصاد کلان کشور، بسیار اندک و ناچیز و بین ۵ تا ۶ درصد است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به تعاونی‌ها در سطح کشور، ادامه داد: از محل و ردیف اجزا ۱ و ۲ تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه، سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش تعاونی قرار گرفته و تلاش داریم در سال جاری و سنوات آتی، این میزان را افزایش دهیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: گلستان در دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی را نسبت به دولت‌ها گذشته داشته و این پیشرفت‌ها نباید نادیده گرفته شود.

محمود کریمی‌بیرانوند  اظهار کرد: رشد تسهیلات اشتغال در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است و در سال گذشته تعهد کامل استان در حوزه اشتغال را شاهد بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز  از تحقق ۴۰ درصدی تعهد اشتغال این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت از ۲۸ هزار و ۳۸۰ تعهد سال جاری با رویکرد کیفی بودن فرصت‌ها، بیش از ۱۰ هزار شغل در گلستان ثبت شده است.

حسین خواجه‌مظفری در این جلسه اظهار داشت: با توجه به فعالیت چند ماهه سامانه کارجویان، هزار و ۱۶۹ نفر تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: گلستان دارای ۳۰ کاریابی داخلی، ۲ کاریابی خارجی و ۲ کاریابی مجازی است.

وی یادآور شد: گلستان در زمینه توسعه کارآفرینی رنبه برتر، در توسعه اشتغال رتبه سوم و در ثبت اشتغال رتبه دوازدهم کشور را دارد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *