پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr ab morvarid - روابط عمومی بیمارستان بندرگز تأیید کرد: استفاده چندباره از ست سرم چشمی یکبار مصرف

روابط عمومی بیمارستان بندرگز تأیید کرد: استفاده چندباره از ست سرم چشمی یکبار مصرف

۲۰ تیرماه ۱۴۰۳


روابط عمومی بیمارستان بندرگز تأیید کرد: استفاده چندباره از ست سرم چشمی یکبار مصرف

جان مردم شوخی و بازیچه است؟

پزیشهر- یک منبع آگاه در تماس با پریشهر گفته است که ست سرم”یکبار مصرف”چِشمی که با نام تخصصی«تیوب فیکو»شناخته و در جراحی آب مروارید استفاده می‌شود،به دلایل نامعلوم در بیمارستان بندرگز بیش از یکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

این امر احتمال بروز مشکلاتی نظیر عفونت چشمی را در بیمار افزایش می دهد.

این منبع آگاه همچنین گفت که در پی انتشار این گزارش،مقامات انتظامی و قضایی، جهت بررسی ماجرا به پرونده ورود کرده و نسبت به تنظیم صورتجلسه موارد اعلامی اقدام کردند.

روابط عمومی بیمارستان بندرگز اما در گفتگو با پریشهر ضمن تأیید اصل گزارش اظهار داشت:بر اساس دستورالعمل‌های موجود،امکان استفاده از تیوب فیکو تا “سه بار”وجود دارد.

طاهری گفت:تیوب فیکو توسط دستگاه‌های مخصوص در فرآیندی بهداشتی در بیمارستان‌های صیاد شیرازی و ۵ آذر گرگان استریل و برای بیماران بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد:به دنبال نشر این خبر،مقامات قضایی جهت پیگیری موضوع،وارد و پس از بررسی و کسب توضیحات از مسئولین بیمارستان،اقناع شده و موضوع مختومه شد.

در عین حال کارشناسان این حوزه می پرسند؛ اول:اساساً چرا وسیله ای که فقط برای یک بار مصرف طراحی شده و علی الاصول باید تنها برای یک بیمار مورد استفاده قرار گیرد،بارهاوبارها به چرخه جراحی برمی‌گردد؟

دوم:وظیفه نظارت و تأیید سِتَروَنِش تیوب فیکو با کدام مقام نظارتی است؟ کدام ناظر و با چه ابزاری میزان آلودگی ها و ریزسازواره های بیماری زای باقی مانده در ست سرم چشمی را اندازه گیری کرده و در صورت وجود آلودگی، آن را از چرخه خارج میکند؟

سوم:تشخیص اینکه آیا بیمار به دلیل وجود آلودگی در این ابزار به عوارض کوتاه مدت یا بلند مدت چشمی مبتلا شده است یا خیر، بر عهده کیست و چه کسی پاسخگوی عوارض جسمی ناشی از اهمال احتمالی خواهد بود؟ چهارم:هزینه خرید لوازم و تجهیزات جراحی، از سهم بیمه بیمار دریافت می شود. در شرایطی که یک ست سرم چشمی با قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومان،برای دست کم سه بیمار(به اذعان روابط عمومی بیمارستان بندرگز)مورد استفاده قرار می گیرد،محاسبه هزینه بیمه چگونه خواهد بود.

بیمارستان بندرگز تنها بیمارستان دولتی در استان گلستان است که جراحی چشم در آن انجام و پذیرای بیماران متعدد از گلستان و نیز برخی شهرهای شرقی استان مازندران است. .

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *