پایگاه خبری پریشهر

Untitled 2 - رئيس هيات ووشو گلستان: نگاهها به ورزش ووشو بايد تغيير كند

رئیس هیات ووشو گلستان: نگاهها به ورزش ووشو باید تغییر کند

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

 


پایگاه خبری پریشهر- رئیس هیات ووشو استان گلستان گفت: نگاه مدیران ورزشی استان باید به رشته ورزشی ووشو تغییر کند.

صدیقه جهانشاهی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پریشهر اظهار داشت: امروزه برای وزارت ورزش و کمیته المپیک، ووشو رشته ورزشی مهمی شناخته می شود چراکه ورزش مدال آوری است.

وی با بیان اینکه در مسابقات جهانی و آسیایی نیز، ووشو به عنوان ورزش مدال آور توجه  قرار می گیرد افزود:  در مسابقات  آسیایی اخیر، ووشو دومین کاروان ورزش ایران بعد از کشتی بود که بیشترین مدال را در دو بخش مبارزه و نمایشی کسب کرد.

رحوت و سستی ووش در دهه ۹۰

جهانشاهی گفت: ووشو در استان پیشینه و دستاوردهای خوبی داشته که به اواخر سال ۸۰ بر می گشت اما در دهه ۹۰ رخوت و سستی گریبانش را گرفت به طوری که گلستان در جایگاه ۳۱ ارزیابی فدراسیون قرار داشت.

وی یادآور شد: از سال۹۶ با ترکیب جدید هیات ووشو در این استان و تلاش های جدی صورت گرفته  در حوزه همگانی، قهرمانی، آموزش و پرورش مربیان و داوران ، امروز گلستان با صعود بسیار عالی در جایگاه ششم قرار دارد.

به گفته تمام هم و غم هیات ووشو استان حفظ این جایگاه و بهبود مستمر فعالیت ها و برنامه های هیات است.

رئیس هیات ووشو گلستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و بکر بودن، این ورزش جای رشد و توجه بیشتر دارد.

وی بافزود: جامعه ووشو با کمبودهای زیادی در حوزه سخت افزار و نرم افزار دست و پنجه نرم می کند اما این کمبودها مانع از رفم زدن اتفاقات خوب نشد.

جهانشاهی ادامه داد: اولین های زیادی در این رشته ورزشی در استان رقم خورد که از جمله آن می توان به برگزاری اولین بازی بین المللی جام فارس با حضور کشورهای مختلف، اولین میزبانی اردوی تیم نوجوانان و کسب مدال طلای فهرمان جوان جهان  توسط یک گلستانی اشاره کرد.

افزایش تعداد داوران و مربیان ووشو

وی اضافه کرد: طی این مدت تعداد مربیان و داوران ۳ برابر  افزایش یافت و همچنین بر تعداد مربیان ملی نیز اضافه شد.

جهانشاهی گفت: برنامه ما این است برای رسیدن به عرصه های بین المللی در بخش داوری و کسب کرسی های بالاتر تلاش کنیم.

رئیس هیات ووشو گلستان گفت: عرصه برای توسعه ورزش ووشو در گلستان عرصه خوبی است، شرط لازم برای این کار وجود دارد  اما به دلیل نداشتن امکانت سخت افزاری و نرم افزاری نتوانستیم در شرایط کافی بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر بخشی از برنامه های برگزار شده در استان به عنوان برند در کشور قابلیت اجرایی پیدا کرده و استان های دیگر از آن الگو می گیرند.

جهانشاهی گفت: باتوجه به اینکه گلستان قابلیت بسیار بالایی در ووشو دارد اما به دلیل شرایط اقتصادی استان زیرساخت های گلستان در ووشو ضعیف است.

وی اضافه کرد: برای قهرمان پروری و رسیدن به قهرمانی چاره ای جز توانمندسازی داوران و مربیان نداریم و در همین راستا در سال گذشته برنامه های آموزشی مختلفی مثل ارتقای داوری و دوره های مربیگری را برگزار کردیم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *