پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir atrak - تكميل زيرساخت هاي برق شهرك صنعتي اترك

تکمیل زیرساخت های برق شهرک صنعتی اترک

۲۶ شهریور ۱۴۰۲


استاندار گلستان بر تکمیل زیرساخت های برق شهرک صنعتی اترک با استفاده از ظرفیت نیروگاه برق علی آبادکتول تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، علی محمد زنگانه در دیدار با عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تخصیص تعهدات مورد نیاز اجرای این طرح می‌تواند به تسریع در توسعه صنعتی استان کمک شایانی کند.

وی از وزارت صمت خواست با تامین بخشی از اعتبارات مصوب سفر اول رییس جمهور نسبت به تکمیل تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی گنبدکاووس، آزادشهر و ناحیه صنعتی «آقچلی» اقدام کند.

در این دیدار مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را برای ایجاد و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات برای معادن زغال سنگ را با گلستان داشته باشد.

ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی اترک در اراضی شوره زار آق‌قلا با هدف استقرار صنایع بزرگ از جمله دستاوردهای هشت سال اخیر دولت برای رونق صنعت گلستان است که در صورت جذب سرمایه‌گذار، می‌تواند زمینه‌ساز رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار استان شود.

راه اندازی شهرک صنعتی اترک در مرداد سال ۱۳۸۴ با هدف جبران عقب ماندگی‌ بخش صنعت استان گلستان به تصویب رسید و در این مدت به خصوص از سال ۹۲ تاکنون با تلاش دستگاه های حوزه اقتصادی مرتبط و تلاش مسوولان ارشد استان، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرک با جذب اعتبار از محل منابع مختلف به منظور تسهیل در استقرار صنایع شتاب بیشتری گرفت.

شهرک صنعتی اترک گلستان در فاصله ۲۵ کیلومتری گمرک و مرز اینچه برون گنبدکاووس برای استقرار صنایع بزرگ، متوسط و کوچک مورد نیاز کشور و استان گلستان و کمک به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در زمینی به مساحت هزار و هفت هکتار طراحی و تصویب شد.

مطابق گزارش شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، مصوبه کمک به احداث پست برق شهرک صنعتی اترک و اینچه برون و خط انتقال از نیروگاه علی آباد با اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد ریال در مصوبات سفر بهمن سال ۹۷ هیات دولت به گلستان قرار گرفت و به شرکت برق منطقه ای استان ابلاغ شد.

تامین اعتبار موردنیاز اجرای این مصوبه به صورت ۵۰۰ میلیارد ریال وزارت نیرو، ۵۰۰ میلیارد ریال وزارت صنعت، ۵۰۰ میلیارد ریال استانداری  و ۵۰۰ میلیارد ریال سازمان برنامه و بودجه تعیین شده و تاکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباری بالغ بر ۴۰۶ میلیارد ریال به اجرای پروژه تخصیص داده که با توجه به اعتباری تخصیصی، خرید سیم هادی خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت خط دو مداره تغذیه کننده انجام شده و در مجموع پروژه دارای ۱۰ درصد پیشرفت فیزیک

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *