پایگاه خبری پریشهر

12 - تشکیل ۴۲ جلسه هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای گلستان

تشکیل ۴۲ جلسه هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای گلستان

۱۶ شهریور ۱۴۰۳


پریشهر-  سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از تشکیل ۴۲ جلسه  رسیدگی به پرونده های واصله در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها طی سه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، “سید محسن حسینی” افزود: در جلسات این هیات ۱۴۸ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۳۴ مورد از مصوبات شوراهای اسلامی شهرها که مورد ایراد هیئت‌های تطبیق شهرستانها قرار گرفته بود ، تایید و تعداد ۴۳ مورد از مصوبات رد شده است.

وی بیان کرد: در آرای صادر شده در خصوص ماده ۹۲ قانون شوراها، تعداد سلب عضویت شدگان از شوراها ۳ مورد ، تعداد رای برائت ۱۵ مورد ، تعداد محکومین به بندهای ۱و ۲ و ۳ ماده ۹۲ ، ۲۴ مورد و تعداد محکومین به بند ماده ۷ ماده ۹۲ نیز ۳ مورد بوده است.

حسینی ادامه داد: جلسات هیات  به استناد ماده ۸۹ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی ، به منظور رسیدگی به شکایات مبنی برانحراف شوراها از وظایف قانونی، هیاتهایی به نام هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات در استان تشکیل می شود.

وی افزود: ریاست این هیات با  استاندار و رئیس کل دادگستری ، یک نفر از اعضا شورای استان و دو نفر از نمایندگان استان در مجلس و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اعضای  این هیات را تشکیل می دهند.

وی گفت: رسیدگی به شکایات مطروحه علیه شوراها یا اعضای شوراها بر اساس قانون شوراهای اسلامی و جلوگیری از تخلف و انحراف شوراها از وظایفی است که قانون بر عهده این هیات گذاشته است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *