پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

تایید صلاحیت ۳۴ داوطلب  انتخابات شورای شهر و روستا

دبیر ستاد انتخابات گلستان گفت: با بررسی های مجدد، صلاحیت ۳۴ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این استان ر هیات عالی نظارت برانتخابات تایید شد.

سیدمحسن کاظمی اظهار داشت : با اعلام نتایج بررسی صلاحیت شوراها در هیات عالی نظارت از ۱۵۸ نفری که نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض کرده بودند ۳۴ داوطلب، تاییدیه حضور در انتخابات را دریافت کردند.

در مجموع تعداد نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان یک هزار و ۲۴۷ نفر رسید.

به گفته وی این تعداد داوطلب، برای کسب ۱۸۰ کرسی اصلی و ۱۱۱ کرسی علی‌البدل شورای شهر در ۳۴ شهر استان با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود:  برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان هزار و ۴۳۹ نفر نام نویسی کرده بودند که ۱۰۰ داوطلب قبل و بعد از اتمام بررسی صلاحیت از حضور در این رقابت سیاسی انصراف داده بودند.

وی بیان کرد:

۳۰ شهر استان گلستان دارای شورای پنج نفره و سه عضو علی البدل، سه شهر بندرترکمن ، گنبد و علی آباد کتول دارای شورای هفت نفره و پنج عضو علی البدل و شهر گرگان هم دارای ۹ عضو اصلی و ۶ عضو علی البدل است.

وی اضافه کرد: اسامی کاندیداها برابر روزشمار از ۱۷ الی ۱۹ خرداد اعلام خواهد شد و مهلت تبلیغات هم از ۲۰ تا ۲۶ خرداد خواهد بود.

کاظمی در خصوص تعداد داوطلبان شورای روستایی هم گفت: برای حضور در انتخابات شوراهای روستا در استان، هفت هزار و ۷۴۷ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد هفت هزار و ۷۲ نفر تایید صلاحیت شده و در ۹۷۳ روستا با هم به رقابت می پردازند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *