پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir dadgah - بازگشت 2 هزار ميليارد ريال معوقات بانكي به چرخه بيت المال

بازگشت ۲ هزار میلیارد ریال معوقات بانکی به چرخه بیت المال

  • ۳ تیر ۱۴۰۳

الهام رئوفی فر- رییس‌کل دادگستری گلستان گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال از معوقات بانکی گلستانی‌ها وصول شده و به چرخه بیت‌المال برگشت.

حیدر آسیابی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: پارسال در مجموع ۵۵۷ هزار فقره پرونده وارد دادگستری استان شد که از این تعداد ۴۰۷ هزار و ۶۹۰ فقره پرونده وارد مراجع قضایی و ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ فقره پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف استان شد.

به گفته وی با وجود افزایش ورودی پرونده‌های قضایی، پارسال ۴۰۸ هزار و ۴۲۵ فقره پرونده مختومه شد.

وی گفت: پارسال با تلاش صلح‌یاران و اعضای شورای حل اختلاف و زندان، ۱۲ محکوم قصاص از چوبه دار نجات یافتند.

وی به حمایت از شعار سال و واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: پارسال ۵۸۲ درخواست از طرف صاحبان واحدهای تولیدی به دادگستری گلستان ارسال شد که مشکل ۳۴۱ واحد تولیدی رفع شده و بقیه پرونده‌ها نیز در دست پیگیری است.

بازگشت ۶۸ واحد تولیدی بهچرخه تولید

یس‌کل دادگستری گلستان افزود: پارسال ۶۸ واحد تولیدی تعطیل گلستان به چرخه تولید برگشت و ۷۶۴ فرصت شغلی احیا گردید . همچنین با احیای ۴۲ واحد تولیدی در آستانه ورشکستگی هم هزار و ۱۱ فرصت شغلی حفظ شد.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدامات، حمایت‌های ویژه‌ای از واحدهای صنعتی برای تامین خدمات آب، برق و گاز انجام شد. در سه سال گذشته ۳۲۲ سند تک‌برگ برای واحدهای تولیدی استان صادر و تحویل شهرک‌های صنعتی استان گردید.

رییس‌کل دادگستری گلستان به اقدامات دادگستری در برخورد با جرایم شاخص اشاره کرد و توضیح داد: پارسال در نتیجه اقدامات دستگاه قضایی، وقوع سرقت در استان گلستان ۱۸ درصد کاهش یافت و وقوع تلفات نیز با کاهش همراه بود.

وی به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان اشاره کرد و یادآور شد: پارسال ۸۰ هکتار جنگل، ۴۹۸ هکتار مرتع و ۲۳ هکتار از سواحل گلستان خلع ید شد. همچنین پارسال ۴۸۰ فقره اجرای تبصره ۲ قانون حفظ اراضی باغی انجام شد و اجرای حکم قطعی به مساحت ۱۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *