پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

بازگشت ۹۵ میلیارد تومان پول گندم به بیت‌المال

روح اله هراتی- رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با پیگیری دادگاه‌های استان، ۹۵ میلیارد تومان پول کسری بازگشت گندم‌های دولتی، به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر،  هادی هاشمیان افزود: در یکسال گذشته، ۶ پرونده مربوط به کسری گندم در محاکم استان گلستان رسیدگی و پس از نهایی شدن رأی، ۳۲ هزار تن گندم مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ به ارزش ۹۵ میلیارد تومان به بیت المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: این کسری‌ها مربوط به بخش خصوصی بود که گندم‌های دولتی را بازنگردانده بودند.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار داشت: این پرونده‌ها هفت متهم داشت که علاوه بر بازگرداندن پول گندم، سه نفر آنها به حبس هم محکوم شدند و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استانهای دارای پتانسیل کشاورزی همچون فارس و خوزستان است مضافاً اینکه به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

پارسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از ۳۵۵ هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در گلستان تولید شد که ۷۵۰ هزار تن آن از سوی کشاورزان به  دولت فروخته شد.

مازاد گندم تولیدی کشاورزان گلستان برای تامین نان به بیش از ۱۰ استان کشور حمل می شود.

گلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصل‌خیز دارد که هرساله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار از این زمین ها به زیر کشت پاییزه گندم می رود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *