پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

افزایش شیب ابتلا به کرونا دلتا در گلستان

پریشهر– رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به کاهش روز افزون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان گفت: شیب ابتلا به ویروس کرونا از نوع سویه دلتا در گلستان رو به افزایش است.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر از حدود سه هزار تخت بیمارستانی استان، ۷۰۱ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد تخت بیماران کرونایی ۱۰۷ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) قرار دارد ضمن این که حال ۲۶ بیمار کرونایی بستری در بخش آی سی یو نیز وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تعداد بیماران مبتلا به سویه دلتا در استان بیان کرد: با توجه به شیوع پیک پنجم کرونا، نمونه‌های گرفته شده مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد و مبنا، ابتلا به سویه دلتا است.

فاضل با یادآوری افزایش تعداد مبتلایان و بیمارستان بستری کرونایی استان ناشی از گسترش موج پنجم گفت که هفته گذشته به طور متوسط روزانه پنج گلستانی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی مانند تخت‌های بیمارستانی، اکسیژن و دارو مشکلی ندارد اما ممکن است در صورت افزایش بیشتر تعداد بیماران نیازمند بستری، اندکی با مشکل مواجه شویم.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تردد و بیرون رفتن‌های بی مورد و اضافی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی می‌توان خطر ابتدا به کرونا را کاهش دهد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *