پایگاه خبری پریشهر

ai iranimeta 6 - افتتاح 5 كارگاه مهارتي در استان گلستان

افتتاح ۵ کارگاه مهارتی در استان گلستان

۸ شهریور ۱۴۰۳


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت:  پنج کارگاه مهارتی همزمان با هفته دولت در این استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پریشهر،  حمزه کرایلو اظهار داشت: این کارگاه‌ها بر مبنای مشاغل و رشته‌های جدید راه‌اندازی شده است.

به گفته وی راه‌اندازی کارگاه پنل‌های خورشیدی، هوش مصنوعی از جمله این پروژه‌ها است.

کرایلو از راه‌اندازی اولین مرکز فنی اطلاعات و ارتباطات گلستان در علی‌آبادکتول خبر داد و گفت: این مرکز ۱۳ کارگاه آموزشی دارد و بر مبنای رشته‌های جدید در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی فعالیت می‌کند.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از مرکز تربیت مدرس نی‌تپه خان‌ببین اختصاص یافت که فاز نخست این پروژه با ۶ کارگاه در شهرستان رامیان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی داشته و شاخص‌های توسعه‌بخش فنی‌وحرفه‌ای نیز از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

وی گفت: میزان اعتبار مدارک آموزشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یکسان است و تفاوتی بین این دو نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود، بیان کرد: در مرحله بررسی پرونده‌های تسهیلاتی آموزشگاه‌های آزاد هستیم تا نیازها و تجهیزات آموزشی فنی و حرفه‌ای به‌روز شود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *