پایگاه خبری پریشهر

1721743360 1483030 orig 1 - احصا  ۵ اولویت برای فرهنگ عمومی استان گلستان

احصا ۵ اولویت برای فرهنگ عمومی استان گلستان

استاندار گلستان گفت:  ۵ اولویت بر اساس فرمایشات حضرت امام خمینی و منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی به عنوان اولویت اصلی شورای فرهنگ عمومی استان احصا شد.
علی‌محمد زنگانه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: با همکاری دبیرخانه و با تلاش‌های نماینده ولی فقیه در استان خوشبختانه بیش از ۶۸ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌ها اجرایی شده است.
وی افزود: فرمایشات حضرت امام خمینی و فرمایشات مقام معظم رهبری ، محورهای شش‌گانه شورای فرهنگ عمومی، سرفصل‌های ۱۵گانه منجر به پویایی شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستان‌ها شده و تلاش گردیده تمام جلسات به صورت منظم برگزار شود.
به گفته وی منشور توسعه قرآنی در استان به تصویب رسید و برش استانی نقشه مهندسی کشور با اهداف عینی تهیه و در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: فرهنگ عمومی از دو منظر سخت افزاری و زیرساخت‌های حوزه فرهنگ شامل توجه به موزه‌ها، مجتمع‌های فرهنگی و گلزار شهدا و از منظر نرم‌افزاری شامل طراحی، تدوین و اجرای سندهای قرآن و نماز مورد تاکید بوده است.
وی گفت: اقدامات گلستان در حوزه توجه به همسایگان، آداب و رسوم فرهنگی و تقریب مذاهب شامل انتصاب مدیران، برگزاری کنگره‌های تقریب مذاهب و بزرگداشت مختوم‌قلی فراغی، پذیرش هیات‌های فرهنگی و تجاری از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و تاتارستان و سفر به آن کشورها قابل توجه بوده است.
وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست یک دیگر از رویکردهای استان بوده و چشم‌انداز «گلستان، سرزمین اقتصاد سبز» برای این بخش انتخاب شده و طرح همیاران محیط‌بان اجرا شده است.
زنگانه تاکید کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان اسناد بالادستی تلقی می‌شود و البته در استان پس از احصای نظام مسائل فرهنگی شاخص‌های لازم تعیین گردید.
استاندار گلستان افزود:  ۵ موضوع تضعیف بنیان خانواده ایرانی و اسلامی، آسیب‌های اجتماعی و کاهش مسئولیت پذیری شهروندی، کاهش نشاط اجتماعی و ضعف خود اتکایی و تولید محوری و کمبود سواد رسانه‌ای به عنوان اولویت مشخص شده و در دستور کار قرار گرفت.
وی یادآور شد: ۱۰ اقدام ملی نیز مد نظر استان بوده و همچنین دو برنامه آینده نگرانه در استان به عنوان طرح آزمایشی (پایلوت کشوری) در حال اجرا است، یکی پرورش اوان کودکی (پاک) و همچنین پروژه (نماد) نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است چرا که باور داریم مقطع پایه برای فرهنگسازی عمومی دوران کودکی است.
وی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت لازم از دبیرخانه و ریاست شورا، توجه به اعتبارات و اختصاص بودجه برای شورا از جمله موضوعاتی است که می‌تواند به تقویت شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها کمک کند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *