پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
فشار خون

احتمال ابتلای ۹ هزار گلستانی به بیماری فشار خون

فائزه نوچمنی خبرنگار پریشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ۵۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال استان معادل ۴۰ درصد جمعیت هدف در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا شرکت کردند

موسی‌الرضا شبیهی افزود: این طرح در راستای اجرای طرح غربالگری، دیابت و فشار خون بالادر  استان اجرا شد.

به گفته وی این طرح ملی از ۲۰ آبان در استان گلستان با شعار «آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر» آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، با توجه به توسعه شهرنشینی، توجه افراد به سلامتشان کاهش یافته و این وزارتخانه برای سنجش سلامت مردم، پویش ملی سلامت را از ۲۰ آبان در سراسر کشور به صورت خوداظهاری و  پذیرش مراجعات حضوری آغاز کرده که طی آن  سلامت مردم به ویژه در زمینه پرفشاری خون و دیابت، ارزیابی می‌شود.

مراکز بهداشتی سراسر کشور  برای سنجش فشارخون و دیابت آمادگی کامل دارند و در صورتی که فردی احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را داشته باشد به مراکز درمانی معرفی می‌شود تا  از خدمات آن مراکز، استفاده کند.

parishahr.ir fesharkhon 2 - احتمال ابتلاي 9 هزار گلستاني به بيماري فشار خون

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: براساس نتایج اولیه اجرای این پویش ملی از ابتدای طرح تاکنون، ۹ هزار و ۴۸۴ گلستانی با عنوان احتمال ابتلا به فشار خون بالا و ۱۳ هزار و ۲۳۵ نفر هم با عنوان احتمال ابتلا به دیابت و ۴۷ هزار و ۴۰۴ نفر در محدوده پیش دیابت شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت سبک زندگی سالم و توجه به توصیه‌های بهداشتی و مراجعه در بازه‌های زمانی ۶ ماهه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشت در افراد با تشخیص پیش‌دیابت و پیش فشار خون بالا جهت اندازه گیری قند و فشار خون از ابتلا این افراد به دیابت و فشارخون بالا در آینده پیشگیری می‌کند.

گفت: انجام غربالگری برای جمعیت هدف در این پویش ملی به طور رایگان در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان انجام می‌شود.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *