پایگاه خبری پری شهر

پریشهر
حکم قصاص ضارب چهار راه میدان گرگان صادر شد

حکم قصاص ضارب چهار راه میدان گرگان صادر شد

رییس کل دادگستری گلستان گفت: حکم قصاص ضارب چهار راه میدان گرگان که مرداد سال گذشته علاوه بر قتل یک جوان، ۱۱ نفر را در یکی از خیابان‌های این شهر با ضربات چاقو زخمی کرده بود صادر شد.

به گزارش  روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده این حادثه به صورت ویژه در دادسرای گرگان آغاز شد و پس از تکمیل تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی مبنی بر سلامت روانی متهم، کیفرخواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شد.

وی افزود: به درخواست اولیای دم دادگاه حکم قصاص این فرد را صادر کرد که با اعتراض متهم پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: علاوه بر آن، کیفرخواست پرونده ۹ نفر از مصدومان این پرونده برای تعیین دیه به دادگاه کیفری ۲ فرستاده شد.

حیدر آسیابی افزود: پرونده یکی از مصدومان این حادثه هم به علت تمام نشدن طول درمان در مرحله دادسراست.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان آسیابی همچنین گفت: قضات این استان پارسال با استفاده از ظرفیت قانون برای ۶ هزار و ۱۲۰ نفر آرای جایگزین زندان صادر کردند.

وی با بیان این که این آرا برای جرایم غیرعمدی و جرایم عمدی سبک صادر می شود، افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی  از جمله آرای جایگزین بود که قضات استان سال گذشته برای محکومان صادر کردند.

وی ادامه داد: مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد با استفاده از تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات دادسراهای استان برای ممانعت از ورود افراد به زندان در جرائم سبک، اعمال می کنند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *