پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

اجرای نمایش خیابانی پیک پنجم‌ کرونا در خیابان‌های گرگان

پریشهر- جمعی از هنرمندان گرگانی با هدف افزایش رغبت شهروندان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مشارکت در انجام واکسیناسیون، نمایش خیابانی “پیک پنجم کرونا” را در خیابان‌های این شهر به اجرا گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سیدحسن حسینی‌نژاد ایده‌پرداز و کارگردان این نمایش انتظاری (پرفورمنس) گفت: شرایط خاص کرونا در گلستان و ضرورت رعایت حداکثری بهداشتی، ما را به این نتیجه رساند که با استفاده از ظرفیت هنر از مردم بخواهیم بیشتر از گذشته در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دقیق شیوه نامه‌ها کوشا باشند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم با اجرای این نمایش انتظاری در خیابان های گرگان مشارکت شهروندان به حضور در واکسیناسیون را ارتقا ببخشیم.

حسینی نژاد اظهار داشت: در این اجرا چند هنرمند زن و مرد با لباس ها و صورتک های هم‌شکل هنرنمایی کردند.

کارگردان این پرفورمنس افزود: با توجه به شرایط خاص کرونایی گرگان و عدم امکان مواجه مستقیم با مردم و بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برای این نمایش از شیوه “مجسمه زنده” برای انتقال مفاهیم مدنظر استفاده کردیم بدین شکل که بازیگران بدون حرکت در محل مدنظر اجرا (میدان ولی عصر) مستقر شدند و همچون مجسمه، ژستی مفهومی و از پیش تعیین شده را در راستای بیان مطالبه عمومی تزریق واکسن کرونا به نمایش در آوردند.

وی ادامه داد: همچنین با نظرسنجی از اعضا گروه و نیز بهره مندی از نظرات صاحب نظران و افکار سنجی های مردمی؛ کلمات و هشتگ هایی بر روی تابلوهایی در دست برخی از اجراگران برای تبیین بهتر مفاهیم کلی اثر استفاده شد.

حسین سالاری،احمد شاهرخ، محسن قربانی، معید مرگان پور، طاها فرزبد، محمد اسلامی،مانلی گلدسته و الهه دنکوب به عنوان اجراگر و فائزه نوآبادی دستیار اجرایی، مهدی صیادی و معید مرگان پور عکاس و مستند ساز و فرزانه شاهینی طراحی لوازم اجرای این نمایش را بر عهده داشتند.

پرفورمنس به لحاظ لغوی به معنای اجرا است اما در هنرهای نمایشی؛ گونه ای از نمایش است که در آن با بهره مندی از انسان و در یک رویداد تعاملی و آنی و در هر زمان و مکانی به دنبال انتقال مفاهیمی به مخاطبش است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *