پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

مشارکت در طرح نذر خون

پریشهر- مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: همه ساله تعداد زیادی از اهداکنندگان خون در روزهای عاشورا و تاسوعا به مراکز ما مراجعه می‌کنند، اما امسال با توجه به شیوع کرونا از آن‌ها درخواست شده تا ادای این کار خداپسندانه را به روزهایی خاص موکول نکنند.

سیدصادق بنی عقیل لظهار داشت: پیش بینی می کنیم که با توجه به  طرح نذر خون ویژه ایام سوگواری حسینی  در محرم نیز افزایش خوبی در آمار اهدا کنندگان داشته باشیم .

وی ادامه داد: تمهیدات و مقدمات لازم برای اهدای راحت تر خون توسط مردم گلستان در شب‌های محرم فراهم شده است .

بنی عقیل ادامه داد: اداره کل انتقال خون تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدا خون در استان گلستان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط وجود نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به اینکه ثبت نام اهدای خون در ماه محرم اینترنتی شده است، بیان کرد: افراد می توانند به سایت انتقال خون مراجعه و نام نویسی کنند تا یک روز خاص برای حضور آنها مشخص شود.

بنی عقیل اهداف این طرح را جلوگیری از تجمع جمعیت عنوان کرد و گفت: با این روش همچنین اهدای خون فقط در مناسبت‌های مذهبی خاص انجام نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان یادآور شد: نیاز به خون همیشگی است و لازم است اهداکنندگان مستمر مراجعه داشته‌ باشند تا ذخایر خونی دچار مشکل نشود و روزهای ماه محرم بهترین فرصت است تا با شرکت در پویش خون به کمک همنوعان خود بشتابیم.

بنی عقیل گفت : خون اهدایی شهروندان برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، مجروحان تصادف، زایمان، بیماران تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: گلستان در حال حاضر چهار مرکز ثابت خون گیری در گرگان، بندرگز، گنبد و علی آباد دارد و عملیات دریافت خون اهداکنندگان در آق قلا، کردکوی در کانکس انجام می شود اما هشت شهر باقیمانده دیگر استان هیچ فضایی برای دریافت خون ندارند.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: خون ، یکی از پرکاربردترین اقلام دارویی است که هر چه تولید و جذب آن در طول سال بیشتر باشد، دغدغه تامین آن در زمان بروز حوادث بحران به حداقل خواهد رسید.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *