پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

آماده باش دستگاه‌های امدادی و اجرایی گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی در ساعات آینده به استان گفت: همه فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی برای مواجه با این رخداد اقلیمی در آمادگی کامل به سر می برند.

رسول حسام شامگاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بر اساس تحلیل هواشناسی برودت دمای هوا تا منفی۶ درجه در برخی از مناطق شرقی استان ، بارش ۳۰ میلیمتر باران، ۳۰ سانتیمتر برف در مناطق کوهستانی و وزش تندباد با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر از جمله آثار این سامانه جوی برای گلستان است.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و لغزندگی سطح جاده ها، در ارتفاعات و محورهای کوهستانی به علت مه آلودگی علاوه بر کاهش دید رانندگان، با خطر ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در جاده ها همراه است.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - آماده باش دستگاه‌های امدادی و اجرایی گلستان

حسام از آمادگی راهداری استان برای این رخداد جوی خبر داد و تصریح کرد: دستگاه های نمک پاش و خودروهای لجستیکی این اداره در آماده باش و نمک برای راهدارخانه ها تامین شده و این خصوص نگرانی وجود ندارد اما مردم تا حد امکان از سفرهای غیر ضرور در محورهای کوهستانی پرهیز و در صورت ضرورت زنجیر چرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان به مردم اطمینان داد که در رابطه با تامین گاز مشکلی وجود ندارد اما مردم در مصرف بهینه انرژی های فسیلی صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی ضمن توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات اظهارداشت : کشاورزان و دامداران نسبت به  آماده سازی سامانه گرمایشی واحدهای گلخانه‌ای، دامداری و مرغداری‌ها اقدام کنند.

به گفته حسام در این مدت باد شدید در استان به ویژه مناطق ساحلی خواهد وزید و تردد قایق‌های صیادی و گردشگری تا چند روز آینده خطرناک است.

وی تاکید کرد: کشاورزان و فعالان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *