پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
شهردار کردکوی

شهردار کردکوی: قطار توسعه مدیریت شهری متوقف نمی شود

پایگاه خبری پریشهر- شهردار کردکوی گفت: قطار توسعه مدیریت شهری روی ریل خود قرار داشته و ممکن است سنگی به شیشه های آن اصابت کند اما متوقف نمی شود.

محمد ابراهیم جرجانی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: قبل از انتصابم به عنوان شهردار، میزان بدهی شهرداری به تامین اجتماعی ، پرسنل شهرداری و. ۱۲۰ میلیارد ریال بود.

وی اظهار داشت: این شهرداری در مقابل ۱۵۰ میلیارد ریال از افراد خاص طلب داشت که فقط یک فقره آن ۳۰ میلیارد ریال طلب شهرداری از سازمان خاص بوده است که وصول شد.

جرجانی افزود: در زمان حاضر کل بدهی شهرداری۸۰ میلیارد ریال با هزینه آسفالتی است که هنوز به اتمام نرسیده که نیمی از این مبلغ در حساب شهرداری تامین شده است.

وی ادامه داد: شهرداری یک ریال بدهی به همکاران خود ندارد و بدهی بیرونی نیز ندارد و تنها بدهی هاین بدهی های روزمره است که در همه شهرداری ها به دلیل انجام پروژه ها روال است.

درآمد ۲۰ میلیارد ریالی شهرداری

وی افزود: در بدو ورودم به شهرداری درآمد این شهرداری۲۰ میلیارد ریال بود درحالی که ۹۰ میلیارد ریال نیز میزان وصولی شهرداری بود و کمتر کسی فکر می کرد، بتوان این شهر را از این وضعیت نجات داد.

شهردار کردکوی افزود: با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده نه تنها بدهی های معوق را پرداخت کردیم بلکه میزان وصولی شهرداری در سال ۱۴۰۰ به ۳۷۰ میلیارد ریال رسید.

وی گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کردکوی نیز به ۱۰۰۰ میلیارد ریال رسید که محقق شد.

وی یادآور شد: سال قبل ۱۲۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری بود که با اقدامات انجام شده، شهرداری توانست ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد و ۱۱۰۰ میلیارد ریال وصولی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بدو ورود به شهرداری تعداد پرسنل شهرداری ۱۵۶ نفر بوده است اضافه کرد: به شورا وعده داده بودم که نیروی این شهرداری را  کاهش داده و امروز تعداد پرسنل شهرداری به ۱۰۳ نفر رسیده  است.

جرجانی گفت: جالب اینجاست که ۱۸ نفر در شهرداری کار می کردند که هیچ نوع قراردادی با آنها منعقد نشده بود  اما حقوق دریافت می کردند که نسبت به تنظیم قرارداد با شرکت های پیمانکاری با این افراد اقدام شد.

1 22 1100x700 1 - شهردار کردکوی: قطار توسعه مدیریت شهری متوقف نمی شود
شهردار کردکوی

آشفالت ۱۷۰ هزار مترمربع از معابر

وی اظهار داشت: طی ۲۸ ماه فعالیتم به عنوان شهردار،  ۱۷۰ هزار مترمربع از معابر این شهر آسفالت شد  و با توجه به برنامه پیش بینی شده به دنبال آن هستیم که تلاش کنیم کردکوی تنها شهری باشد که معابر خاکی نداشته باشد.

شهردار کردکوی افزود: بسیاری از شهرداری ها حاضر نیستند فیر رایگان دریافت کنند چراکه هزینه های پخت و پز قیر را هم نمی توانند تامین کنند درحالی که این شهرداری اعلام کرده هر شهرداری قیر رایگان تحویل نمی گیرد در اختیار شهرداری کردکوی قرار دهد.

وی افزود: در هوای بهمن ۱۴۰۲ برای ایجاد پارک و افتتاح در دهه فجر یگوش راست خود را به خاطر سرمای شدید  از دست دادم ولی بر این باورم که مردم شهر کردکوی لیافت خدمت را دارند چرا که همین مردم در موفقیت برنامه های شهری کمک می کنند.

جرجانی تصریح کرد: شهر کردکوی را شهر بدون جراغ و چهارراه می شناختند که برای این منظور چهارراهای  میدان انقلاب، امام حسین و ولاغوز ایجاد و با استفاده از  مشاوران ترافیکی این چهارراه ها را با قراردادن چراغ راهنمایی شکل دادیم.

وی افزود: آرامستان شهر وضعت فجیعی داشت به طوری که این آرامستان در و پیکیری نداشت که در اولین اقدام، نام آن را  بهشت رضوان گذاشتیم و برای بهسازی آن اقدام کردیم.

وی از بازسازی منبع آب مقابل آرامستان و انتقال برج رادکان  از دیگر اقدامات شهرداری یاد کرد و گفت: امروز برج رادکان در مسیری قرار گرفت که می تواند مسافران و گردشگران را به سمت آن هدایت کند.

بودجه  ۱۳۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای دروازه قرآن

وی با اشاره به اجرای دروازه قرآن در ورودی شهر خاطرنشان کرد: این دروازه  برگرفته از دروازه قرآن شیراز است و پیش بینی می شود تا مردادماه سال جاری به بهره برداری و آماده افتتاح در هفته دولت سال جاری باشد.

به گقته وی اعتبار این پروژه  به صورت امانی در حال تامین است اما ۱۳ میلیارد ریال در بودجه برای اجرای آن پیش بینی شده  که تاکنون حدود ۷ میلیارد ریال  هزینه شده است.

این مسئول مدیریت شهری در کردکوی یادآور شد:  برای پارک جنگلی ۱۷ میلیارد ریال هزنیه صرف شد و  اکنون سفره خانه های شماره ۱، رستوران و سوئیت های آن آماده استفاده شد.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد در شهرداری کردکوی اضافه کرد: قبل از ورودم به شهرداری  ۱۵ فقره پرونده دایر بود که همکاران این شهرداری نیز درگیر آن شده بودند که با استقرار سیستم مکانیزه در شهرداری اجازه ورود به این حوزه را ندادیم.

وی از تهیه طرح تفضیلی شهر کردکوی به عنوان یکی از اقدامات اساسی یاد کرد و ادامه داد: ۳۰ هکتار طرح تفصیلی شهر با تلاش همکاران شهرداری تهیه که این  اتفاق خوبی است .

فعالیت جدی شهرداری در ماده ۱۰۰

شهردار کردکوی گفت: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹۲ پرونده ماده ۱۰۰ در شهرداری ثبت شد که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به  ۲۲۶ فقره  در سال ۱۴۰۲ به  ۱۷۴ فقره رسید.

به گفته وی موضوع ماده ۱۰۰ و پروانه ساخت و ساز با هدف تامین منابع درآمدی شهرداری به طور جدی پیگیری می شود.

جرجانی ادامه می دهد:  ۷۰ درصد درامد شهرداری ها ساختمانی است درحالیکه شهرداری کردکوی واحد اجرائیات نداشت اما امروز با استقرار این واحد، نظارت روز به روز بیشتر شده و تعارفی با افراد نداریم.

وی افزود: برای استفاده از منابع درآمدی ، قرارداد تبلیغات شهری با سرمایه گذار منعقد شده است که این رفم در گذشته ماهی ۲۰۰ میلیون ریال بوده درحالی که در قرارداد جدید با مبلغ ماهانه ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال قرارداد منعقد شد.

شهردار کردکوی گفت: پیمانکار در حال ساخت سازه های تبلیغات شهری بوده و طبق قرارداد این سازه ها بعد از چهارسال کاملا در اختیار شهرداری کردکوی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳ کیلومتر جدول گذاری آبهای سطحی در شهر اجرا  شده است افزود: اجرای ۴ کیلومتر جدول حمع آوری و دفع آبهای سطحی هم در برنامه قرار دارد.

جرجانی اضافه کرد: مجور اجرای پروژه مطالعات دفع آبهای سزسطحی گرفته شده که تلاش می کنیم  به دلیل هزنیه بالای اجرای آن، مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از کمک های دولتی بهره مند شویم.

به گفته وی در سال جاری مجوز اجرای پیاده رو سازی  ۳ هزار متر مربع اخذ و خط عبور نابینایان نیز در این پروژه دیده می شود.

به گزارش خبرنگار پریشهر، جرجانی افزود: تفکیک زباله از مبدا در حال انجام است و مجوزهای لازم اخذ که تا یک ماه آینده اجرایی می شود

شهردار کردکوی تاکید کرد: در طول ۲۸ ماه فغالیت در شهرداری  ۸۰۰ میلیارد  ریال  عملیات عمرانی در این شهر انجام شد که شاید این عدد برای شهرداری های بزرگ ناچیز باشد ما برای شهرداری درجه ۷ کردکوی با حجم بدهی های قبلی عدد قابل توجهی است.

وی افزود: در  بدو ورودم به شهرداری طی نامه ای به دادستان محترم و امور اداری شهرداری اعلام کردم ۲ دهم درصد حق عمرانی مربوط به شهردار صرف عمران و آبادنی شهر کردکوی شده و به حساب من واریز نشود.

وی با اشاره به اینکه فروش املاک شهرداری یکی از اقداماتی است که به طور جدی در دستور کار قرار دارد گفت: درآمد حاصل از فروش املاکی که شهرداری در دستور کار خود قرار داده و در صورت کسب نتیجه لازم، ۱۶۰۰ میلیارد ریال است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *