پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
گندم

رشد ۶۷ درصدی خرید تضمینی گندم در گلستان

۱۳ خرداد ۱۴۰۳


سینا صادقیان _ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت:  میزان گندم خریداری شده در استان نسبت به مدت مشابه سال از ۶۷ درصد رشد برخوردار است.

روح‌الله مهری  در حاشیه تور رسانه‌ای بازدید از مراکز خرید تضمینی گلستان اظهار کرد: تاکنون ۳۶۲ هزار تن گندم مازاد کشاورزان استان از طریق فعالیت ۹۸ مرکز به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی  افزود: در مدت مشابه سال قبل ۲۴۲ هزار تن گندم به مراکز خرید تضمینی استان تحویل شد.

IMG 20240602 133924 282 - رشد 67 درصدی خرید تضمینی گندم  در گلستان

 

IMG 20240602 133850 968 - رشد 67 درصدی خرید تضمینی گندم  در گلستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: پیش بینی می شود بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان،  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از گندم زارها برداشت که از این میزان یک میلون و ۱۰۰ هزار تن خریداری شود.

مهری ادامه داد : امسال سال خوبی برای برداشت گندم  بوده است و برای سرعت بخشی به خرید محصول از کشاورزان ، مراکز خرید گندم از ۸۶ مرکز در سال گذشته به ۹۸ مرکز خرید افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به سرعت افزایش خرید در  سیلوهای  ملکی و دولتی گفت: اقدامات خوبی برای مکانیزه شدن سیلوهای ملکی و دولتی انجام شده که انتظار می رود با این اقدامات، روند خرید گندم  سرعت یابد.

وی درخصوص شلوغی صف خرید گندم در مراکز خرید  افزود: یکی از دلایل شلوغی صف، بارندگی های روزهای گذشته بوده که عملیات دروی گندم را با تاخیر همراه کرد.

مهری تاکید کرد : کشاورزان گلستانی حتما در تحویل گندم به مراکز خرید دقت و از فروش محصول خود  به دلالان پرهیز کنند.

به گفته وی  تعدادی از مراکز خرید که در سال گذشته مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده بودند امسال در فهرست مراکز خرید قرار نگرفتند.

خبرنگاران استان گلستان در این تور یکروزه  رسانه ای با حضور در مراکز خرید تضمینی از نحوه خرید تضمینی، محاسبه درصد افت گندم و تخلیه محصول بازدید کردند.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *