پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

ارشاد گلستان برای ثبت موسیقی کتولی، برنامه ای نداشته است

 

دبیر سمن مردم نهاد سفیران اندیشه ورز جوان هیرکان گفت:  اداره کل ارشاد استان گلستان تا قبل از اعلام استان همجوار، هیچ برنامه ای برای ثبت موسیقی کتولی نداشته است.

“سالار اثنی عشری” در گفت و گو با پایگاه خبری پریشهر اطهار دلشت: چنانچه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستنداتی در خصوص اینکه از قبل تصمیم به ثبت موسیقی کتولی داشته است آن را در اختیار عموم قرار دهد.

مدیرعامل آکادمی کیاسما  افزود: متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد به وظایفش که اشاعه فرهنگ و هنر است، عمل نمیکند و بعد از انتصاب  خانم کشمیری به حوزه فرهنگ و هنر کمتر پرداخته شد.

به گفته وی   از بدو حضور کشمیری  در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط برای برگزاری رویدادهای فرهنگی دشوار شد.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و استان در زمینه شیوع ویروس کرونا ادامه داد: معتقدم در حال حاضر، اداره ارشاد فعالیت موثری انجام نداده و حتی خدمات آنلاین فرهنگی هم ارائه نمی کند.

انتشار خبر ثبت موسیقی کتولی از سوی استان همجوار واکنش های زیادی را به همراه داشته است به گونه ای که به دنبال آن انتقادات زیادی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان وارد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکنون پاسخی به انتقادات ارایه نکرده و صرفا با انتشار خبری از پیگیری این اداره کل برای ثبت موسیقی کتولی خبر داده است.

منتقدان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست ارایه مستندات پیگیری های قبلی را داشته اما هیچ واکنشی از سوی مدیران این دستگاه فرهنگی نشان داده نشده است.

این اولین باری نیست که انتقادات زیادی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نگاه و عملکرد به موضوعات فرهنگی می شود که به گفته برخی فعالان فرهنگی و مطبوعاتی، بخشی از آن به ناتوانی در اداره این دستگاه فرهنگی بر می گردد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *