پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

افزایش ۹ درصدی سرقت در گلستان

 

 

نگرانی شهروندان از سرقت خودروها طی ماههای اخیر در استان گلستان به حدی بوده است که اغلب دارندگان وسایل نقلیه نسبت به خرید و نصب تجهیزات ایمنی از قبیل GPS ( ردیاب و شنود و..)  به خودرو روی آوردند.

همین چند روز پیش بود که برای چندمین بار خودروی پارک شده در میدان ملاقاتی گرگان را به شیوه ای عجیب و غریب سرقت کردند و بعد از گذشت ۱۰ روز با وجود تصویر دوربین های مداربسته سارقین این خودرو شناسایی و دستگیر نشدند.

این نمونه کوچکی است از سرقت های اتفاق افتاده در شهرهای استان گلستان  اما مردم انتظار دارند بعد از رعایت پیشگیری و اقدامات ایمنی که خود انجام می دهند احساس امنیت نیز یا حضور پلیس  ایجاد شود.

فرمانده انتظامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وقوع سرقت در این استان گفت : وقوع سرقت در  از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد بیشتر شده است  که از مجموع این سرقت‌ها ۴۷ مورد مسلحانه با اسلحه شکاری بود.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر اشاره ای به تعداد کل سرقت‌ها  در این استان نکرد اما این نکته را یادآور شد که از مجموع دزدی‌های مسلحانه، عاملان ۳۹ مورد دستگیر شدند.

وی همچنین گفت: عاملان ۶۳ درصد کل سرقت های امسال گلستان کشف و دستگیر شدند.

فاضل دادگر همچنین به دستگیری ۲ هزار متهم قاچاق کالا و مواد مخدر در گلستان از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: از این افراد ۹۰ تن گندم، ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله ۱۵۹ کیلوگرم شیشه، انواع سکه قدیمی، ۴.۵ میلیون لیتر سوخت و چهار دستگاه خودرو تویوتا به ارزش ۵۲۵ میلیارد ریال کشف شد.

وی گفت: به دلیل آمار زیاد سرقت در شرق گلستان که اغلب توسط معتادان انجام می شود راه اندازی مرکز دولتی نگهداری معتادان معروف به ماده ۱۶ ضروری است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *