۵ حرداد ۱۴۰۵
مهشید گودرزیان– رئیس مرکز مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل شعبه استانی «جامعه خیرین هدف بهزیستی» در گلستان خبر داد و خواستار همافزایی خیرین، دستگاههای اجرایی و شرکتهای بزرگ برای حل مسائل جامعه هدف بهزیستی، از جمله تعیین تکلیف ۳۵ کودک بازمانده از تحصیل استان تا شبهای محرم شد.
به گزارش خبرنگار پریشهر، سیدمحمدجواد حسینی روز سهشنبه در نشست با جمعی از خیرین و داوطلبان بهزیستی گلستان اظهار کرد: هدف از تقویت شبکه داوطلبان و خیرین، ایجاد یک حرکت منسجم برای افزایش همافزایی و استفاده مؤثرتر از ظرفیتهای مردمی در حمایت از جامعه هدف بهزیستی است.
وی با اشاره به شکلگیری «جامعه خیرین هدف بهزیستی» در سطح ملی افزود: همانگونه که تشکلهایی مانند جامعه خیرین مدرسهساز و خیرین سلامت فعالیت میکنند، جامعه خیرین ویژه حمایت از مددجویان بهزیستی نیز تشکیل شده و در استانها از جمله گلستان شعبه خواهد داشت.
رئیس مرکز مشارکتهای مردمی بهزیستی با تأکید بر ضرورت همکاری میان دستگاههای مختلف گفت: بهرهگیری از ظرفیت نهادهایی مانند استانداری، فرمانداری، قوه قضاییه و دستگاههای مرتبط با پیشگیری از جرم میتواند به تقویت فعالیتهای داوطلبانه و رفع مشکلات جامعه هدف کمک کند.
حسینی همچنین بر نقش مسئولیت اجتماعی شرکتها و بنگاههای اقتصادی در حمایت از مددجویان بهزیستی تأکید کرد و افزود: تجربههای موفقی وجود دارد که در آن خیرین در کنار صاحبان صنایع و کارخانهها برای حل مسائل اجتماعی مشارکت کردهاند و این الگو میتواند در استان گلستان نیز تقویت شود.
وی از اجرای پویش ملی بنای مهربانی با همکاری اپراتور همراه اول خبر داد و گفت: این پویش ۵۰۰ هزار بسته معیشتی، ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی برای بیماران ضایعه نخاعی و معلولان و حمایت از ۲۸۰۸ کودک بازمانده از تحصیل در کشور را در دستور کار دارد.
رئیس مرکز مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به مشکلات مستمر برخی گروههای تحت پوشش این سازمان، بهویژه معلولان ذهنی و بیماران ضایعه نخاعی، خاطرنشان کرد: حل بخشی از نیازهای این افراد بدون مشارکت خیرین و داوطلبان ممکن نیست و همراهی جامعه میتواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی آنان داشته باشد.



