پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
۳۱ داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان زن هستند

۳۱ داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم در گلستان زن هستند

رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: از ۵۱۷ پرونده ارسالی به دفتر هیأت نظارت بر انتخابات جهت بررسی صلاحیت‌ها، ۳۱۳ نفر تایید شدند که از این تعداد ۲۸۲ نفر مرد و ۳۱ نفر زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، سیدعلی مهاجر اظهار کرد: ۲۴۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان‌ شیعه و ۶۹ نفر از آنها اهل تسنن هستند.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است. حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۱ درصد از متقاضیان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان تایید صلاحیت شدند که استان در این شاخص رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رییس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه ۱۵۶ روز از تشکیل ستاد انتخابات در گلستان‌ می‌گذرد، خاطرنشان کرد: ۵۱ روز دیگر تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است.

مهاجر با تاکید بر اینکه ۱۹ دی ماه جاری آخرین مهلت اعتراض داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات رد صلاحیت‌شده بود، بیان کرد: مهلت اعتراض داوطلبان که صلاحیت آن‌ها احراز نشده از ۱۷ دی ماه آغاز شده و روز گذشته به پایان رسیده است.

رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه این استان در بخش تایید صلاحیت‌ها پس از استان قزوین در جایگاه دوم کشور ایستاد، تصریح کرد: طبق قانون اصلاح‌شده جدید، شرکت‌کنندگان می‌توانند با پنج سند هویتی اعم از شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه در انتخابات شرکت کنند.

مهاجر به افزایش ۹ درصدی شعب اخذ رای در گلستان اشاره کرد و گفت: امسال هزار و ۵۱۳ شعبه اخذ رای در گلستان پیش‌بینی شده و تعداد شعب اخذ رای با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال‌های گذشته همراه بود.

وی اضافه کرد: مقرر شد هیات‌های اجرایی انتخابات بررسی لازم را برای افزایش شعب اخذ رای در گلستان داشته باشند تا در روز برگزاری انتخابات، مردم برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای با مشکل مواجه نشوند.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *