پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

گلستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصویب منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون، تنوع تولیدات کشاورزی، گردشگری، دریا، صحرا و معادن را از ظرفیت‌های گلستان برای توسعه دانست و وعده داد درصورت پیروزی در انتخابات با برنامه‌ریزی صحیح از این ظرفیت‌ها برای تحول استان استفاده کند.

محسن رضایی میرقائد در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گلستان، از مردم این استان به عنوان مدافعان ایران، اسلام و انقلاب نام برد و با اشاره به شجاعت رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا که متعلق به مازندران و گلستان بودند و در بسیاری از عملیات ها موفق عمل کردند، بر آنها و بر خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان و خواهران و برادران اهل سنت این استان شمالی درود فرستاد.

وی بابیان اینکه دولت من به محض استقرار با برنامه‌ای که برای گلستان متناسب با ظرفیت‌های آن تهیه کرده است، برنامه‌ها را پیش خواهد برد، گفت: یکی از مزیت‌های این استان که به تازگی توسط مجمع  تشخیص مصلحت نظام تصویب شد، منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون است اگرچه مخالفت‌های زیادی برای عدم تصویب آن بود.

رضایی افزود: منطقه آزاد تجاری می‌تواند گلستان را به کشور ترکمنستان، کشورهای آسیای مرکزی، چین و شانگ‌های وصل کند و مردم این استان می‌توانند از طریق آن یک تجارت بزرگی را عهده دار شوند، چه از طریق کالاهای ساخت خود و چه کالاهایی که از سایر استان‌ها به گلستان می‌آید و از منطقه آزاد آن به سایر کشورها می‌رود.

وی، صنایع تبدیلی را از نیازهای زیرساختی گلستان دانست و اضافه کرد: ایجاد چنین صنایعی برای تولیدات کشاورزی گلستان ضروری است زیرا این استان زمانی مرکز تولید محصولات خوبی از جمله پنبه درمنطقه خاورمیانه بود و این محصول به بازارهای جهانی صادر می‌شد اما اکنون خبری از این مزارع نیست؛ باید پنبه و دیگر محصولات گلستان را احیا کرد و صنایع تبدیلی بسته‌بندی، انبار داری و بازاریابی محصولات را در آن بوجود آورد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گردشگری را از دیگر مزیت‌های گلستان دانست و گفت: این استان که حقیقتا گلستان است، از ظرفیت گردشگری آن به سبب برنامه‌ریزی نادرست کمتر استفاده شده و باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد.

رضایی، نزدیکی گلستان به ساحل و دریا، وجود صحرا و بیابان‌های بزرگ و معادن را از دیگر ظرفیت‌های توسعه استان دانست و افزود: این ظرفیت‌ها از نعمت‌های بزرگ طبیعی و کم نظیر هستند که با برنامه‌ریزی درست می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برای همه این ظرفیت‌ها برنامه آماده کردیم و به محض اینکه دولت من مستقر شود، سند اقدام پیشرفت گلستان را امضا و منتشر می‌کنیم و در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا مردم این قول و قرارها را ما مطالبه کنند و ما نیز خود را در قبال رای شما متعهد می دانیم.

رضایی همچنین از مردم گلستان و ایران خواست تا با حضور پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد حماسه بزرگی را رقم زنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سخنان خود که به صورت همزمان برای چهار استان اردبیل، خراسان رضوی، فارس و گلستان پخش شد، گفت: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است از چشم اندازهای بدیع، اقلیم‌های متنوع و پوشش‌های گیاهی و چهار فصل همیشه پربازده آن طبیعتی را به وجود آورده است که گویی جهان کوچکی در ایران شکل گرفته و از همه قاره‌های عالم قطعه‌ای در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور و رویاهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه های جوشان عالم است هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت، ایران را با ایران باید شناخت، طبیعتش، هنرش، ادبیاتش، نوابغش، مردم مهمان نوازش و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله ایران اسلامی حکایت از این گوهر پاک و کم یاب در عالم می‌کند.

رضایی افزود: هنر امام و انقلاب این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانیان را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره یکی شدیم، واحد شدیم و روی قامت خود ایستادیم، اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی به آن دست دهد.

وی با اشاره به اینکه ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی را از نو با دولتی نو آغاز کنیم، گفت: امام بزرگوار در انقلاب اسلامی اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد و یک اتفاق بزرگ انجام شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید نه غرب و نه شرق هیچ کدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند و برای بار دوم امام همه استان‌ها و اقوام را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از ۵۰ کشور پشت سر صدام حسین بود همه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آیا نمی‌توان یک بار دیگر همه استان‌ها و همه اقوام دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم، حتما امکان پذیر است با رهبر فرزانه‌ای که داریم و با وجود جوانان غیرتمندی که در دل شما هموطنان عزیز است چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم، قیام فرهنگی و اقتصادی و قیام شکستن محاصره اقتصادی و قیام برای پیشرفت‌های بزرگ، زندگی‌های بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه ایرانیان ایرانی هستند و شهروند درجه یک و ۲ در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

رضایی افزود: این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید این شما هموطنان عزیز هستید که سرنوشت صندوق ها را تعیین می‌کنید و اراده اصلی و انتخاب اصلی در دست شماست آری ما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم قیام سوم و قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمان و بازنشستگان، برای زدودن غم از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانیان و برای پیشرفت ایران و دست یابی به قله های بلند همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری را کردیم اما شرطی دارد و آن این است که همه با هم حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: ایران برای همه، دولت برای همه، زندگی برای همه، ثروت برای همه، قدرت برای همه و اینکار را با تکیه بر حمایت‌های شما انجام خواهیم داد، ما دوباره استان‌ها و اقوام ایرانی را به میدان می‌آوریم به این صورت که مناطق اقتصادی درست می‌کنیم و به استان‌ها مسوولیت می‌دهیم یعنی اگر در یک استانی سپرده هایشان را در بانک‌ها گذاشتند این سپرده‌ها همان جا باید سرمایه گذاری شود نه اینکه از هر استانی ۴۰ درصد از سپرده مردم بیاید تهران و از تهران با تبدل شدن به ارز خارج شود.

رضایی افزود: ما این را برعکس می‌کنیم قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند ما با این استثمار نوعی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران می‌آید و از تهران خارج می‌شود را پایان می‌دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: قطب‌های اقتصادی درست می‌کنیم و این طور نحواهد بود از تهران یک نسخه واحد برای همه استان‌ها صادر شود این طور نیست، در دولت ما که دولت اقدام و تحول است و دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است و برای هر استانی برنامه خاص آن استان با کمک مردم خود استان تنظیم شده است که ما در اختیار داریم و هیچ استانی نیست که نسخه مخصوص برایش نوشته نشده باشد هر استانی طبیعت، مردم و اقلیم خاص خودش را دارد این طور نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند در یک جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است و آب آنجا خشک شود و هنرهای دستی آنجا از بین برود و آخر با مشکل مواجه شود.

رضایی افزود: هر سرزمین و هر استانی نسخه خاص خودش را می‌خواهد نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های مردم هر استانی است و دولت ما دولت اقدام و تحول متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان تهیه کرده و اجرا خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: البته بعضی مسائل عمومی است مثل یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که برای همه استان ها است اما بعضی از فعالیت های خاص هر استان متناسب مردم آن استان است باید تهیه و اجرا شود به عنوان مثال دلیلی ندارد اگر فولاد باید در سواحل باشد که نیاز به آب فراوان دارد به مرکز ایران منتقل شود و یا به نزدیک معادنی منتقل شود که بعدا با مشکلات خشکسالی و کمبود آب مواجه شویم هر استانی نسخه خودش را می خواهد و بر آن اساس دولت ما عمل می‌کند.

رضایی گفت: اما این کافی نیست ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری را هم به همان استان ها می‌دهیم در زمینه اقتصاد یعنی مراکز اقتصادی و قطب‌های اقتصادی به‌وجود بیاید مثلا آذربایجان هم به شمال عراق و ترکیه و جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌تواند یک تجارت عظیمی داشته باشد و یا سیستان و بلوچستان هم به افغانستان و هم به پاکستان و از طریق دریای عمان با هندوستان می‌تواند مبادلات عظیمی داشته باشد، خراسان به آسیای مرکزی، خوزستان به شمال خلیج فارس، کویت و عراق، کرمانشاه و ایلام و سایر استان‌های دیگر، خراسان شمالی، جنوبی، اصفهان و اراک هرکدام از این‌ها به اندازه یک کشوری می‌توانند تولید کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: محدوده ۲۵ کشور اروپایی در سرزمین ما جا می‌گیرد ایران خیلی بزرگ است مشروط بر اینکه همه اقوام و همه استان همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس مردم به صحنه آمدند این دفعه در دولت اقدام و تحول همه مردم را می‌آوریم به صحنه و تمان ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی خواهد شد اما مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند، از ظرفیت همه بانوان استفاده کنیم، شور نشاط را در کشور به‌وجود آوریم، آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم مرتب به جوانان گیر ندهیم و اجازه دهیم فعالیت کنند و آنان را آموزش دهیم و توانایی‌ها و مهارت‌هایشان را بالا ببریم.

رضایی ادامه داد: اگر این کار را انجام دهیم چرا نتوانیم با سرعت زندگی مردم را بهبود ببخشیم و هم ایران را به قله های بلند برسانیم این تجربه شده است من این تجربه را دارم دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان ۲۰ ساله و همه اقوام ایران می‌توان دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مثل آزادسازی خرمشهر را انجام داد خیلی عجیب بود افرادی از مناطق زیر ۴۰ درجه سانتی‌گراد سرما می‌آمدند در خوزستان گرم بالای ۵۰ درجه حرارت با زبان‌های مختلف حتی برادران روستایی که از استان‌های مختلف می‌آمدند فارسی را بلد نبودند اما این دست‌ها گره خورد و پشت به پشت هم دادند.

وی افزود: یک بار دیگر دولت ما می‌خواهد چنین وحدت ملی را در ایران به‌وجود آورد چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن، این پارتی بازی‌ها و بی عدالتی‌ها باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد تجربه شده کار سختی نیست.

رضایی گفت: آیا بیرون کردن فقر، بیکاری و تبعیض اهمیت و ارزش کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است؟ اگر این هم مقدس است و اگر این هم تجربه شده در ایران به فضل پروردگار دولت ما دولت اقدام و تحول با کمک شما و حمایت بی کران ولی عصر و سیاست‌های داهیانه رهبر انقلاب ما این کار را خواهیم کرد اما برای رسیدن به این ایده بزرگ ما چند تا خط مش داریم یکی اینکه استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: کدام استانی است که مردان بزرگی نداشته باشد سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی دارد که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و بعد هم پارتی بازی نمی‌کنیم مثلا برای استانداران ۱۰ نفر کاندید و مسائل خود را در جمعی از نخبگان مطرح می‌کنند و نمره بندی می‌شوند در نهایت ۲ تا سه نفر از میان آنان به دولت ما پیشنهاد می‌شود و یک بار دیگر ارزیابی می‌کنیم و یک نفر از آنها را انتخاب می‌کنیم و ۲ نفر دیگر را معاونان وی قرار می‌دهیم لذا یک تیم سه نفره قوی از فرزندان استان که تخصص و توانایی آنان مشخص شده و خارج از هر باند و گروه و جناحی که حق مردم آن استان است را انتصاب می‌کنیم و اختیارات هم می‌دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی رییس جمهور با تصویب هیات دولت می‌تواند اختیارات خودش را به افرادی واگذار کند ما در بعد اقتصادی این اختیار را می‌دهیم به استان ها و مساله دوم این است که کمک می کنیم از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی که در اختیار داریم به مدیران آنجا کمک می‌کنیم و اطلاعات می‌دهیم هم فکری می‌کنیم و کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم و آنها را رها نمی‌کنیم به امان خدا و مساله دیگر این است که با همه توان دولت اقدام و تحول پشت سر استانداران و مناطق خودش می‌آید اما اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

رضایی ادامه داد: استانداران نمایندگان ما در اداره کشور مسلوب اختیار نیستند اما هدایت می‌شوند و حمایت خواهند شد و نکته دیگر این است که اولین توجه به اقشار آسیب پذیر خواهد بود مانند معلمان، کشاورزان، کارگران و حتی کارکنان دولت و علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می دهیم، می خواهیم در استان‌ها با حمایت دولت مرکزی شغل به‌وجود بیاید.

وی افزود: از جمله مهمترین کارهایی که خواهیم کرد این است که نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه می‌اندازیم هزینه هر متر مربع ساختمان از ۳.۵ میلیون تا پنج میلیون تومان است یک خانه ۸۰ متری حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود ۱۰ درصد می‌شود ۳۰ میلیون تومان هر کسی این مبلغ را بیاورد من بانک‌ها را می‌خواهیم که ۹۰ درصد دیگر را خودشان وام دهند و همان خانه‌ای که قرار است ساخته شود در وثیقه بانک می‌ماند مالکیت مال مردم است اما همان سندی که به نام مردم صادر می‌شود در بانک گذاشته می‌شود تا همه اقساط پرداخت شود و سودش را ما یارانه می‌دهیم گویی که مردم با آوردن ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌شوند و ۹۰ درصد دیگر را بانک‌ها وام می دهند و سود بانکی را دولت می‌پردازد.

رضایی گفت: چطور در اروپا و آمریکا عمل می‌شود و وام های رهنی وجود دارد من تعجب می کنم کسانی که رفتند در اروپا درس خواندند افکار غرب را می‌آوردند اما تجارت غربی را در ایران پیاده سازی نمی‌کنند در آمریکا همین طور است ۱۰ درصد آورده داشته باشند خانه برایشان می‌سازند خود خانه سازان را هم در بازار سرمایه می‌بریم تا از طریق بازار سرمایه نقدینگی جذب کنند و خانه را بسازند و بفروشند به مردمی که از بانک ۹۰ درصد وام گرفتند.

وی اظهار داشت: اگر مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت مثل در و پنجره سازی، سیمان، موزایک و غیره راه می‌افتد به این معنی که یک لکوموتیو به نام خانه سازی دارید و ۳۰۰ واگن پشت سر آن راه می‌افتد و چقدر شغل درست می‌شود و مردم بکار گرفته می‌شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: گروه‌های سیاسی همش سرگرم دعوا با خودشان هستند نمایشنامه درست می‌کنند شعبده بازی‌ می‌کنند باید به فکر مردم باشید مردم ولی نعمت ما هستند صاحب این مملکت و انقلاب مردم اند آن هم بهترین مردم عالم و من و دوستانم مثل دوران جنگ که زیر شیمیایی و بمباران رفتیم یک بار دیگر خودمان را سپر ملت ایران می‌کنیم و مشکلات ملت را حل می‌کنیم و نمی‌گذاریم این غم و غصه‌ای که به چهره ملت ایران نشسته تداوم پیدا کند.

رضایی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، زباله گردی و کوله بری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهمترین هدفی است که دولت من باید در قبال شما مردم عزیز انجام دهد اینکه آبروی شما  و نشاط و شادابی  در زندگی شما موج بزند بهترین آرزوی دولت من است و من تلاش می کنم با کمک خود مردم و حمایت‌های مداوم ما این اتفاق صورت بگیرد و مساله ازدواج جوانان برای من بسیار مهم است.

وی گفت: حقوق خانه داری را رعایت می‌کنیم در هر خانه‌ای ۲ نفر کار می‌کنند مرد در بیرون از خانه کار می‌کند اما اگر زحمات زن در داخل خانه کار حساب نشود و به آن حقوق پرداخت نشود هزینه این مردی که رفته بیرون را خانم و بچه‌ها می پردازند آیا تربیت فرزندان آینده شغل نیست ما همه خانم های خانه دار که ۶ ماه آموزش بینیند سه ماه در ارتباط تربیت فرزندن و سه ماه در رابطه با حفظ سلامت و بهداشت در گروه اول که ۲ فرزند بیشتر داشته باشند حقوق می‌پردازم و مساله ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم تا به شهر و استان برسد.

رضایی ادامه داد: لذا علاوه بر مساله ازدواج و خانه داری، کسب و کارهای خانگی را توسعه می‌دهیم، شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و سعی می کنیم رونق اقتصادی و اقتصاد ملی از پایین به بالا بجوشد وگرنه دولت‌ها درآمد نفت دستشان است از بالا چکه چکه دست به دست می‌شود تمام می‌شود و به زندگی مردم چیزی نمی‌رسد اما اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد آن بالا انبوهی برف جمع می‌شود دولت می‌تواند از طریق مالیات‌ها خودش را اداره کند چون مساله من حفظ کرامت انسانی خانواده‌ها است برنامه ریزی اقتصاد کشوری را عوض می‌کنیم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *