پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
گلستان و سرمايه گذاري در پژوهش

گلستان به سرمایه گذاری در پژوهش و فناوری نیاز دارد

معاون پژوهش و فناری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گلستان به تلاش و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه‌های پژوهش و فناوری احتیاج دارد.

غلامحسین رحیمی در گرگان اظهار داشت: برای این منظور لازم است مسوولان و متولیان امر برای حل مشکلات این بخش جدیت بیشتری داشته باشند.

به گفته وی  تقویت پارک علم و فناوری و کمک به وضعیت مراکز رشد شهرستان‌ها با هدف بهبود شاخص‌های پژوهش و فناوری استان گلستان ضروری است.

وی بیان کرد: تشکیل گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی متناسب با ظرفیت‌ و مزیت‌های نسبی این استان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از راه های تقویت حوزه پژوهش در گلستان،  است.

معاون پژوهش و فناری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بر لزوم تقویت مراکز میزبان طرح‌های نوآورانه تاکید کرد و گفت: روند حرکت شرکت های دانش بنیان و مراکز فناورانه باید به گونه ای باشد که  این مراکز با تولیدات و محصولات خلاقانه زمینه تحول اقتصادی را فراهم کنند.

با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علاوه بر افتتاح مرکز آزمایش تحقیق و توسعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، نخستین تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گلستان توسط معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری گلستان اهدا شد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *