پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
پرهيز از خام قروشي در گلستان

پرهیز از خام فروشی در گلستان

۲ دی ۱۴۰۲


پایگاه خبری پریشهر وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه خام فروشی دستاورد زیادی برای گلستان ندارد، گفت: اگر خواهان اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در سطح استان هستیم باید صنایع تبدیلی را گسترش دهیم.

سید احسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان بندرگز اظهار داشت: لبنیات، میگو و صنایع دستی از جمله ظرفیت های گلستان است که باید صنایع تبدیلی در این بخش رونق یابد.

وی افزود: دولت تلاش کرد زیرساخت‌های این استان را تقویت کند و در همین زمینه گام‌های خوبی برداشت که کاهش ناترازی آب و برق از جمله سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند دولت سیزدهم در گلستان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به آمار بالای بیکاری گلستان و ظرفیت های خوب اشتغال زایی در این خطه، صنایع تبدیلی باید رونق یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احیای خلیج گرگان اشاره کرد و یادآور شد: خلیج گرگان که با لایروبی در دولت سیزدهم احیا شده است، فرصت مناسبی برای رونق صنعت گردشگری و اقتصاد استان گلستان محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت سیزدهم ریل‌گذاری جدیدی برای حرکت اقتصادی کشور ایجاد کرد و در این مسیر نیز توجه ویژه‌ای به بهره‌گیری و احیای ظرفیت‌ استان‌ها دارد.

وی با بیان این که اقتصاد ایران سال‌های طولانی به درآمدهای نفتی وابسته بود، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور باید با ریل‌گذاری جدید به سمتی هدایت شود که هر استان منبع درآمدی مستقلی برای مردم و اقتصاد کشور باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان کشور باید به سمتی حرکت کنند که با تکمیل زنجیره تولید و صادرات موجب ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات داخلی شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همزمان با دومین روز سفر هیات دولت به استان گلستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر از کنارگذر شرقی بندرگز،ساحل بندرگز، و رودخانه نوکنده هم بازدید کرد.

افتتاح متمرکز چند طرح عمرانی و اقتصادی به همراه نشست با نخبگان واقشار تاثیر گذار شهرستان بندر گز از جمله برنامه های دیگر وزیر اقتصاد و دارایی در دومین روز سفر هیات دولت به استان گلستان است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی به گلستان برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک صبح دیروز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، از جمله برنامه‌های روز اول سفر استانی رییس جمهور در گلستان بود.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *