پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

واگن های باری ایرانی از مرز ایمچه برون به قزاقستان رسید

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور گفت: پس از رفع مشکل ریل عریض، برای اولین بار از مرز ریلی اینچه‌برون واگن‌های باری ایرانی به کشور ترکمنستان رسید.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۲ گلستان، حسن اعتماد  اظهار داشت: واگن‌های ایرانی تا ایستگاه اترک ترکمنستان محموله‌های صادراتی را منتقل می‌کنند که بدون شک صرفه اقتصادی چند برابری برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین برای اولین بار در نوروز امسال ۱۶ هزار تن بار از پایانه مرزی اینچه برون صادر و هشت هزار تن نیز در این پایانه بارگیری داخلی انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور گفت: مجموع بارگیری از این مرکز در نوروز امسال به ۲۵ هزار تن رسید که این میزان سال گذشته ۱۱۲ تن بود.

اعتماد خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ۲۴۳ عدد واگن کالایی با محصولات ساختمانی از جمله سیمان، میلگرد و پروفیل و محصولات باغی و کشاورزی مانند سیب درختی، سیب زمینی و خرما از طریق گمرک راه آهن اینچه‌برون صادر گردید.

خط آهن ایران (اینچه برون) – ترکمنستان – قزاقستان سال ۹۳ با حضور روسای سه جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شد اما به علت مشکلاتی از جمله نبود پل برای گذر قطار و عریض بودن راه آهن ترکمنستان در مبادله کالا و جابجایی واگن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *