پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
واكسيناسيون دام بر عليه تب برفكي در گلستان

واکسیناسیون بیش از هزار راس دام سبک در گلستان علیه بیماری تب برفکی

پایگاه خبری پریشهر مدیرکل دامپزشکی استان گلستان از واکسیناسیون یک هزار رأس دام سبک و ۱۵۰ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: این اقدام در قالب رزمایش یک روزه به مناسب هفته بسیج انجام شد.

علی کاووسی در گفتگو با خبرنگار پریشهر اظهار کرد: به مناسب هفته بسیج در رزمایشی یک‌روزه بسیجیان با حضور در روستاهای محروم شرق استان، دام‌های سبک‌وسنگین را به‌صورت رایگان واکسینه کردند.

وی ادامه داد: در این طرح یک هزار رأس دام سبک و ۱۵۰ رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد، در کنار این واکسناسیون، ویزیت، سم پاشی و ارائه داروی رایگان از دیگر خدمات بسیجیان در این رزمایش یک روزه بود.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هزار رأس دام در مناطق کم برخوردار واکیسنه شدند، افزود: تب برفکی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دامی به شمار می‌رود که در صورت ابتلاء دام، تلفات سنگینی بر جای می‌گذارد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که شهرستان گنبدکاووس شرایط خاصی در سطح استان دارد، اضافه کرد: به‌واسطه رونق صنعت دامپروری در این منطقه گوشت قرمز و سفید در این منطقه به میزان زیادی تولید می‌شود.

کاووسی در خاتمه یادآور شد: اداره کل دامپزشکی گلستان از ابتدای سال تاکنون در ۱۶ روستای کم برخوردار این طرح اردوهای جهادی را اجرا کرده است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *