پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir . korona - نگراني از روند شيوع  نوع جديد ويروس كرونا

نگرانی از روند شیوع نوع جدید ویروس کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام آغاز شیوع موج پنجم کرونا در استان گفت: روند افزایش ابتلا به نوع جدید این ویروس به نام دلتا در گلستان خفیف اما نگران‌کننده است.

عبدالرضا فاضل در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان پیش‌بینی کرد که با سطح فعلی رعایت اندک شیوه نامه های بهداشتی طی هفته جاری و آینده، روند ابتلا به این ویروس و سویه دلتای آن در گلستان شدت بیشتری بگیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر علی آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، گرگان، آق قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله در وضعیت نارنجی و بندرگز، گمیشان و مرواه تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در حال حاضر از مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان، ۳۷۱ تخت در اختیار بیماران کرونایی است که از این تعداد حال ۳۶ نفر وخیم است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر به علت ابتلا به کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند این در حالی است که میانگین فوت روزانه کرونا در استان طی ۲ هفته گذشته ۲ نفر بود.

فاضل اظهار داشت: با پیشرفت شیوع ویروس دلتا افزایش فوت بیماران کرونایی گلستان در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طبق بررسی های انجام شده میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان ۶۹.۵ درصد و ۴.۵ درصد از میانگین کشوری است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *