پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
نقش بی‌بدیل حوزه فناوری در ایجاد اشتغال گلستان

نقش بی‌بدیل حوزه فناوری در ایجاد اشتغال گلستان

پایگاه خبری پریشهر-  نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های حوزه فناوری نقش مهمی در ایجاد اشتغال گلستان دارد.

غلامرضا منتظری در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار کرد: امروز جهان به سمت نوآوری در حال حرکت است و قانع بودن در این زمان به معنای توقف پیشرفت است.

وی یان اینکه موفقیت و کسب بازارهای جهانی در گرو ارتقای مهارت‌های فناوری و ارتباطات است، افزود: اجرای مسابقات مهارتی یکی از راه‌های ارتقای مهارت‌ها بخصوص بین نوجوانان و جوانان و شناخت استعدادها و استفاده از ظرفیت این نخبگان است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه‌یافتگی امروز سهم کشورهایی است که در حوزه فناوری و اطلاعات در حال پیشرفت هستند، افزود: استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های حوزه فناوری نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

وی ادامه داد: امروز باید گره‌های کور را با هم‌افزایی یکدیگر بازکرده و فرصت‌ها را بامهارت آموزی تبدیل به ظرفیت‌های درآمدزایی کنیم .

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان  نیز با بیان اینکه ۲۸ استان کشور در شش رشته مهارتی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مسابقات شرکت می‌کنند، افزود: منتخبان این مسابقه به مسابقات مهارتی فناوری و ارتباطات جهانی فرانسه اعزام می‌شوند.

گرایلو ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های متعدد در استان برگزاری چنین مسابقات نقش مهمی در توسعه استان و شناخت استعدادها دارد.

وی با بیان اینکه مهارت‌های فنی نقش مهمی در اشتغال دارد، افزود: امروز جهان در حال تغییروتحول در حوزه مهارت‌های فنی و بخصوص مهارت‌های فناوری است. ک

رایلو تأکید کرد: ارتقای مهارت به‌صورت لحظه‌ای موجب ارتقای کسب‌وکارها می‌شود و نباید از این مقوله غافل شویم. به گفته وی، جامعه آماری که مهارت می‌آموزند از جامعه‌ای که در آن به مهارت‌آموزی توجه نمی‌شود آمار بیماری کمتری دارند مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان نقش دستگاه‌ها در پشتیبانی از چنین رویدادهایی را مؤثر ارزیابی کرد و افزود: نیازمند حمایت بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری چنین مسابقاتی هستیم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *