پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir pezeshki - كادر پزشكي را دريابيم

کادر پزشکی را دریابیم

روابط عمومی دادگستری گلستان خبر از توقف برگزاری عروسی در روستای چاپاقلی شهرستان ترکمن با حضور ۲۰۰ نفر  به دستور دادستان آن خبر داد که در پی آن داماد نیز بازداشت شد و این خبر در شرایط فعلی، همچون آب سردی بود بر تن خسته کادر پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ۱۵ آذرماه اعلام کرده بود وضعیت شهرستان ترکمن از قرمز هم فراتر رفته و جزو ۷ شهرستان بحرانی کشور در شیوع بیماری کروناست. اینکه چرا به این هشدارها توجه نمی شود داستان غم انگیزی است که این ایام، قلب هر شهروند دلسوز و وظیفه شناسی را به درد می آورد.

به راستی چرا این هشدارها جدی گرفته نمی شود. چه اصراری بر برگزاری اینگونه مراسم در شرایط فعلی که گلستان و شهرستان ترکمن در بردترین وضع موجود شیوع بیماری کرونا است وجود دارد؟

خبرها حاکی از آن است که علیرغم هشدارهای مسئولان استانی مبنی بر پرهیز از دورهمی و به ویژه برگزاری مجالس عروسی و ترحیم، همچنان در برخی مناطق به ویژه روستایی، دستورالعمل های ستاد کرونا  نادیده گرفته می شود و گویی که از اوضاع و احوال استان بی خبریم.

حال که ظاهرا صدای مسئولان و کادر پزشکی از سوی  بخشی از جامعه قابل فهم و درک نیست چه باید کرد؟ باید نشست و نظاره گر اعمال و رفتار این افراد شد یا بازداشت کرد و جریمه کرد و..

بی تردید مردم انتظار برخورد جدی با متخلفان در حوزه سلامت و بهداشت عمومی دارند و از اقدامات دستگاههای بهداشتی،  انتظامی و قضایی حمایت می کنند و امیدوارند بساز این مراسمات هرچه زودتر برچیده شود اما در کنار آن انتظاری هم از ریش سفیدان و معتمدین محلی می رود که با فرهنگسازی و مذاکره مانع این اجتماعات شوند که قطعا این عامل موثر است.

این روزها، کادر پزشکی خسته است و این خستگی امانشان را بریده است و اگر عشق خدمت به این مردم نبود قطعا ادامه کار برایشان که ماههاست زندگی خود را رها کرده اند، مقدور نبوده و نیست.

بیاییم کمی انصاف داشته باشیم و در این شرایط بحرانی، با برگزاری مراسمی غیرضرور که می توان در فرصت دیگری آن را برگزار کرد خستگی کادر پزشکی را مضاعف نکنیم و همه با هم کمک کرده تا هرچه زودتر از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.

 

 

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *