پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
آزمون وكلاي دادسگتري گلستان

رقابت ۱۳۷۱ داوطلب کارشناس دادگستری در گلستان

پایگاه خبری پریشهر- رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گلستان گفت: همزمان با سراسر کشور، هزار و ۳۷۱ داوطلب کارشناس رسمی در این استان با شرکت در آزمون برای اخذ پروانه فعالیت با هم رقابت کردند.

خرمه عسگری اظهار کرد: شرکت کنندگان این آزمون در گلستان، ۲۴۵ نفر از زنان و هزار و ۱۲۶ نفر هم از مردان بودند.

وی بیان کرد: آزمون کارشناسان رسمی دادگستری گلستان، در ۳۷ رشته و در چهار حوزه انتخابیه به صورت تجمیعی در گرگان برگزار شد.

وی با بیان این که نتیجه آزمون پس از ۲ ماه از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد، افزود: امسال برخلاف سنوات گذشته، سهمیه‌ خاصی به استان‌ها تعلق نگرفته، بلکه هر داوطلبی که موفق به کسب حداقل ۷۰ درصد نمره تراز میانگین یک درصد برتر آزمون شود به عنوان پذیرفته شده و جهت طی سایر مراحل جذب و به مرکز معرفی می‌شود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گلستان گفت: بیشترین شرکت کنندگان در آزمون در رشته عمران بودند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴۰ نفر از کارآموزانی که در سال ۱۳۹۹ در آزمون موفق به قبولی شده بودند، در حال سپری کردن، دوره‌های آموزشی هستند که به زودی مراسم تحلیف آنان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین ۷۶ نفر کارآموز دیگر که در سال ۱۴۰۰ نمره قبولی را اخذ کرده بودند، در حال تشکیل پرونده بوده و به زودی دوره‌های آموزشی خود را آغاز خواهند کرد که پس از مراکز تحلیف پذیرفته‌شدگان این دوره، تعداد کارشناسان فعال مرکز به حدود ۴۵۰ نفر خواهد رسید.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گلستان گفت: آزمون کارشناسان رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برای اولین بار بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بدون ظرفیت عددی و با نصاب شناور مندرج در قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با حضور ۲۸ هزار و ۷۸۰ داوطلب در سراسر کشور امروز جمعه ۱۲ آبان برگزار شد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *