پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

حمایت از استقرار واحدهای تولیدی صادرات گرا

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر حمایت این سازمان از استقرار واحدهای تولیدی صادرات گرا در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور تاکید کرد.

رضا رحیمی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان اظهار داشت: واحد های تولیدی که در شهرک ها و نواحی صنعتی استقرار می بایند باید در  تثبیت اشتغال و ایجاد درآمد های اقتصادی نقش ایفا کنند.

وی افزود: همچینن آن دسته از واحد های تولیدی و صنعتی که توان ایجاد ظرفیت صادرات و اشتغالزایی بالا را دارا باشند  از حمایت ها و مشوق های لازم برخوردار خواهند د.

وی گفت: بنگاههای کوچک که در زمینه صادرات فعال هستند  و همچینن شرکت های صادرات محورو خوشه های کسب و کار که  ظرفیت مناسبی برای توسعه صادرات به شمار می آیند مورد حمایت قرار گیرند.

رحیمی با اشاره به ظرفیت استان گلستان در ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی ادامه داد: ایجاد شهرک ها و نواحی در این استان و سایر استان هایی که با محدودیت اراضی صنعتی مواجه اند  می تواند در مناطق کمتر توسعه یافته صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت های منابع آبی، استقرار واحدهایی که نیاز به منابع آبیکمتری دارند در این استان مورد تاکید است.

معاون  توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: ایجاد مشوق های مناسب برای استقرار صنایع می تواند زمینه سازحضور سرمایه گذاران صنعتی در گلستان شود.

رحیمی یکی از برنامه های جدی این سازمان را شناسایی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: فعالسازی واحدها راکد از طریق رفع مشکلات آنها با تعامل و همکاری همه دستگاههای یذ ربط به صورت جدی باید دنبال شود.

به گفته وی باید با اقدامات مناسب و شناسایی مشکلات و موانع پیش روی بنگاههای اقتصادی، مانع رکود و تعطیلی آنها شد.

وی خواستار بهره گیری از توان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای توانمدسازی ظرفیت های موجود از طریق آموزش و توانمندسازی واحدهای صنعتی، تورهای صنعتی،  صادرات و برقراری و تعامل با دانشگاهها شد.

رحیمی اضافه کرد: همچینن می توان در مناطقی که دارای جمعیت زیاد و ظرفیت مناسب برای ایجاد بنگاههای کوچک است نواحی صنعتی را ایجاد تا زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی با تاکید بر تکریم و احترام ذی نفعان شرکت های استانی گفت: صاحبان صنایع ولی نعمت ما هستند و همه هم و غم ما باید تکریم و حمایت از آنان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز در این آیین گفت: تلاش ها و زحمات زیادی ر شهرک ها و نواحی صنعتی طی سالهای قبل برای تامین زیرساخت و استقرار صنایع  انجم شد.

ابراهیم کریمی افزود: هم و غم مدیریت شرکت شهرک های صنعتی ستودنی است و این تلاش ها و زحمات را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود: دغدغه مندی و پایبندی به مباحث تخصصی و دوری از مباحث حاشیه ای  مانع از انجام مسئولیت های مدیریت این شرکت در سالهای قبل نشد.

مدیرعامل قبلی شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز گفت: این شرکت در سال ۱۳۹۷ دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی در رشد شاخص های اختصاصی شد.

حجت اله خلیل زاده افزود: توسعه شهرک های صنعتی علی آباد، گمیشان و گنبد  به عنوان یکی از موضوعات جدی  این شرکت بوده و توسعه ۳ شهرک دیگر در استان در سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی طی شش سال گشته ۲۶۳ قرارداد عملیات اجرایی زیرساختی با ۸۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی و عملیاتی شد.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: انتظار است با توجه به ظرفیت هایی که شهرک یک هزار هکتاری اترک دارد سازمان درخصوص تامین و تقویت اعتبارات حمایت های لازم را داشته باشد.

رضا شهمرادی افزود: تلاش می شود با تعامل بخش خصوصی و دستگاههای دخیل در امر صنعت، آنچه که مطالبه به حق صنعتگران و فعالان اقتصادی استان است را ادا کنیم.

در این مراسم با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت با رضا شهمرادی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی گلستان منصوب و از زحمات شش ساله حجت اله خلیل زاده مدیرعامل قبلی قدردانی شد.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *