پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir talab gomishan 1 - حل بحران تالاب بين المللي گميشان در دستور كار جدي دولت قرار دارد

حل بحران تالاب بین المللی گمیشان در دستور کار جدی دولت قرار دارد

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد که حل مشکل و بحران تالاب بین‌المللی گمیشان در شمال استان گلستان در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پریشهر، علی سلاجقه در دیدار با نخبگان و برگزیدگان شهرستان گمیشان گفت: برای حل این معضل، طرح جامع علاج‌بخشی‌ آن آماده است.

وی تاکید کرد: این موضوع در ستاد تالاب‌های کشور در حال پیگیری است و بدون شک این تالاب احیا خواهد شد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: این طرح در هشت گام اجرا می‌شود و اجازه نخواهیم داد، مردم با وجود مشکلات متعدد، در این حوزه هم احساس مشکل کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بخش ریزگردها بیشترین مراودات را با کشور ترکمنستان داشتیم و راه‌حل‌های موجود در حال پیگیری است.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های این شهرستان همچون جوانان، نخبگان و اندیشمندان برای حل مشکلات بیکاری استفاده شود.

سلاجقه بیان کرد: مشکلات بیان شده در این جلسه همچون زیرساخت‌های اشتغال، جاده گمیش‌تپه -‌ بندرترکمن، تسریع در روند احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان، پیگیری امور جان باختگان حادثه سیل سال ۱۳۹۸ برای قرار گرفتن در لیست شهدا، حل مشکل کمبود فضای آموزشی و برچیده شدن ۱۷ مدرسه کانکسی و سایر مسایل در جلسه هیات دولت بیان و تصمیم‌های لازم اخذ خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته دولت گام‌های خوبی در جهت حل مشکلات این شهرستان به ویژه در دور اول و خاصه در دور دوم سفرها برداشته، اما معتقدیم این اقدامات کم است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلساتی که با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان پیگیری شد با همفکری طرح جامعی تعریف شد که در نتیجه این طرح، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان

 

170810156 300x169 - حل بحران تالاب بين المللي گميشان در دستور كار جدي دولت قرار داردا

افتتاح طرح طبیعت‌گردی آشوراده

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه افتتاح طرح طبیعت‌گردی آشوراده گفت: در جلساتی که با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان پیگیری شد با همفکری طرح جامعی تعریف شد که در نتیجه این طرح، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان افزوده شد که علاوه بر مزیت‌های محیط زیستی هم قابلیت قایقرانی دارد و هم بحث اشتغال و تفرج ایجاد می‌کند.

علی سلاجقه با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور در سفر اول خود به استان گلستان در خصوص احیای خلیج گرگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع در جلسات متعددی در ستاد احیای تالاب‌های کشور با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع در جلساتی با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان پیگیری شد وبا همفکری طرح جامعی تعریف شد که در نتیجه این طرح، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان افزوده شد که علاوه بر مزیت‌های محیط زیستی هم قابلیت قایقرانی دارد و هم بحث اشتغال و تفرج ایجاد می‌کند.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست بیان کرد:  ما به این دلیل اینکه هم حساسیت‌های منطقه و هم حساسیت‌های مردم محلی را می‌دانستیم، صندوق ملی محیط زیست را در بحث سرمایه‌گذاری پای کار آوردیم و کار کاملا محیط زیستی انجام شد و هیچ مشکل خاصی ندارد.

معاون رییس جمهور افزود: محیط زیست ظرفیت‌های اشتغال زایی و کارآفرینی بسیار خوبی دارد که یکی از نمونه‌های آن را در اینجا می‌بینیم. همه مسائل محیط زیستی در اینجا رعایت شده است و پایش و نظارت نیز مرتباً انجام خواهد شد.

سلاجقه تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نسبت به تامین حق‌آبه‌ها و همچنین مدیریت جامع حوضه آبخیز و پمپاژ آب وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا طرح رها نشود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح طبیعت‌گردی آشوراده هم ضریب اقتصادی مردم منطقه بالا می‌رود و هم اینکه یک الگوی توسعه بر پایه محیط زیست در کل کشور است.


افتتاح کارخانه فرآوری میگو و سردخانه در بندرترکمن

کارخانه فرآوری میگو و سردخانه هزار و ۲۰۰ تنی گروه توسعه اقتصادی خزر با حضور علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه در شهرستان ترکمن بهره‌برداری شد.

به ساخت این کارخانه در شهرک صنعتی پنج‌پیکر شهرستان ترکمن فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود و با بهره‌برداری از آن ۳۰ نفر به طور ثابت و ۲۰۰ نفر به صورت فصلی مشغول به‌کار شدند.

سالانه حدود سه هزار تن تولید میگو در گلستان تولید می‌شود که حدود ۷۰۰ تن آن مربوط به این کارخانه است.

این کارخانه دارای سورترها با ظرفیت چهار تن در هر ساعت بوده و با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع ساخته شد.

دکتر سلاجقه که بهمراه اعضای هیات دولت رییس جمهوری کشورمان را در سفر به استان گلستان همراهی می کند، به عنوان نماینده دولت بازدید از جزیره آشوراده و خلیج گرگان، افتتاح کارخانه فرآوری میگو، بازدید از تالاب گمیشان، اینچه، آلما گل، آلاگل و آجی گل، بازدید از پاسگاه محیط بانی ، افتتاح خانه فناور محیط زیست در گرگان و همچنین برگزاری جلسه با نخبگان با موضوع رفع مشکلات دو شهرستان بندر ترکمن و گمیشان و دیدار با خانواده شهدا را در برنامه سفر خود دارد.

 

 

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *