پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
رییس ستاد انتخابات گلستان گفت: هیات نظارت بر انتخابات، صلاحیت ۳۱۳ نفر معادل ۶۱ درصد افراد ثبت‌نام‌شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را تایید کرد. به گزارش روزجمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری گلستان، سیدعلی مهاجر اظهار کرد: علاوه بر این افراد، ۲۹ درصد شامل ۱۵۲ نفر عدم تایید و پنج درصد شامل ۲۷ نفر عدم احراز شدند. به گفته وی از ۵۸۱ داوطلب ثبت نام شده در پنجره واحد وزارت کشور پس از بررسی سوابق در هیأت های اجرایی، پرونده ۵۱۷ نفر به دفتر هیأت نظارت بر انتخابات جهت بررسی صلاحیت ها ارسال شده که ۶۴ نفر بدلیل عدم ثبت شکایت در مراحل قبلی از ادامه حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی بازماندند. رییس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به بررسی‌های انجام شده توسط اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان بیان داشت: همچنین ۲۵ نفر معادل پنج درصد فاقد شرایط ثبت نام بودند. مهاجر گفت: در فرایند قبلی این دوره از انتخابات ۲۳ نفر هیچگونه شکایتی را در مراحل بررسی اعلام نکردند که معادل چهار درصد افراد بودند. استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است. حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

ثبت نام ۵۴ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی

رییس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تا پایان وقت سومین روز مرحله ثبت نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۴ نفر در این استان داوطلب رسمی شدند.

سیدعلی مهاجر  با اشاره به آخرین آمار مربوط به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان اظهار کرد: از این تعداد ۴۷ نفر مرد و هفت نفر زن هستند.

وی بیان کرد: در پیش ثبت‌نام انتخابات در این استان ۹۵۹ نفر نام‌نویسی کرده بودند که برای ۶۰۹ نفر از آنان کد رهگیری ارسال شد.

مهاجر یادآور شد: داوطلبان تا چهارشنبه سوم آبان‌ماه می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور، ثبت نام خود را نهایی کنند.

وی یادآور شد: داوطلبان مدارک و گواهی‌های لازم را در زمان ثبت نام همراه داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: داوطلبان زمان نام‌نویسی خود را به لحظات آخر نیندازند.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *