پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
تداوم فرآيند پيشرفت و توسعه با همدلي قوه مجريه و قضاييه

تداوم فرآیند پیشرفت و توسعه با همدلی قوه مجریه و قضاییه

استاندار گلستان تاکید کرد: همدلی بین قوه مجریه و قضاییه، فرآیند پیشرفت استان را تسریع می کند.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر، علی محمد زنگانه در دیدار با رییس کل دادگستری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: همراهی همیشگی مجموعه قضایی و رییس کل دادگستری استان قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی بیان کرد: خوشبختانه وحدت و همگرایی موجود در استان منجر به رفع مشکلات پروژه‌های همچون پتروشیمی، علاج بخشی خلیج گرگان و گردشگری آشوراده شده است.

وی با تاکید بر همکاری مجموعه دادگستری و دادستانی در استان با دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمات‌رسانی بهتر به مردمافزود: این استان در بخش اقدامات و فعالیت‌های قضایی، جزو استان‌های پیشرو است.

نماینده ولی فقیه در گلستان نیز از تلاش‌های رییس قوه قضاییه برای حل مشکلات حقوقی پتروشیمی استان تقدیر کرد و گفت: این تلاش‌ها در کنار پیگیری‌های مجموعه قضایی استان، ارزشمند و قابل قدردانی است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: سخنان رییس قوه قضاییه و نگاه و فعالیت‌های متفاوت ایشان در گفت و گوی تلویزیونی با مردم، امیدوارکننده بود.

وی تصریح کرد: رسیس قوه قضاییه برای حل مشکلات استان‌ها حضوری ورود می‌کنند، جای تقدیر دارد و همین نگاه ایشان و پیگیری‌های دادگستری گلستان، سبب باز شدن کلاف سر در گُم پتروشیمی بود که دادگستری ریشه مشکل را شناخت و برای حل ریشه‌ای این طرح تلاش کرد، جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به حجم بالای مراجعان به دستگاه قضایی استان گفت: قضات مسوولیت سنگینی دارند و در انجام این مسوولیت از خدا کمک بخواهید تا قلمتان به سمت حق برود و صبورانه و با حُسن خلق و اخلاق خوش با مردم روبرو شوید که بهترین عمل صالح است.

رییس کل دادگستری گلستان هم در این دیدار با تشریح بخشی از اقدامات دستگاه قضایی استان در یک سال گذشته گفت: با پایان رساندن فاز حقوقی پتروشیمی استان که یکی از اقدامات مهم و شاخص دادگستری استان بود که با همراهی نمایندگان مجلس و استانداری به نتیجه رسید هم اکنون این طرح آماده ورود به مرحله اجراست.

حیدر آسیابی افزود: حفظ سه هزار فرصت شغلی در بخش تولید استان یکی دیگر از اقدامات شاخص دادگستری استان است.

وی اضافه کرد: با تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی از طریق جلوگیری از تعطیلی ۳۹ واحد تولیدی و احیای ۷۴ واحد تعطیل، این امر محقق شد.

آسیابی با تاکید بر عزم دادگستری گلستان برای شناسایی بدهکاران کلان بانکی و بازگرداندن تسهیلات به بیت المال گفت: کارگروهی به همین منظور سال گذشته در دادسرای مرکز استان تشکیل شد که در نتیجه آن ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی معوق بازگردانده شد و یکی از بدهکاران کلان که پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات از اعتبارات استانی را در قالب تسهیلات ارزی از استان خارج کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

رییس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود از رسیدگی نزدیک به ۵۰۰ هزار پرونده در مراجع قضایی و شوراهای حل اختلاف گلستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رسیدگی به این حجم پرونده در کنار پاسخگویی دست کم روزانه به ۳۶۰۰ نفر مراجعه کننده، کار سختی است که با وجود کمبود نیرو، همکاران ما تمام تلاش خود را برای کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها انجام می‌دهند و یکی از چهار استان هدف کشور برای کاهش موجودی‌ها هستیم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *