پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
اعتبار عمرانی دهیاری های گلستان

تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای دهیاری های گلستان

امروزه در روستاها ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی فراوانی وجود دارد که در صورت شناسایی و بهره‌گیری از آنها، زمینه‌های تولید و اشتغال پایدار و مناسبی برای روستاییان فراهم و در نهایت منجر به رونق اقتصادی، ارتقای سطح رفاه، بهبود وضعیت معیشتی روستاییان و تثبیت جمعیت در این نواحی خواهد شد.

نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری کاسته و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۳هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی بین دهیاران مناطق روستایی این استان تخصیص یافت و این میزان اعتبار در راستای توسعه، پیشرفت و آبادانی این مناطق تخصیص یافت که ۴۳ درصد بیشتر از اعتبارات تخصیصی سال قبل است.

سید کمال محب حسینی اظهار داشت:  از مبالغ تخصیصی ۴۷ میلیارد تومان سهم روستاهای گنبدکاووس بوده که ۴۲ میلیارد به بخش مرکزی و بقیه به بخش داشلی برون این شهرستان اختصاص یافت.

وی با اشاره به ینکه در راستای طرح توسعه، پیشرفت و آبادانی روستاهای گلستان تاکنون گام‌های خوبی با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان‌ها، بخشداران و دهیاران برداشته شده است، اضافه کرد: اولویت این طرح محرومیت‌زدایی از روستاها بویژه روستاهای کم برخوردار گلستان است.

محب‌حسینی با تاکید بر تقویت و ارتقای همکاری متقابل دستگاه‌های اجرایی گلستان با دهیاران افزود: اگر این همکاری‌ها به نحو احسن انجام شود، ضمن اینکه از بروز نارضایتی در مردم جلوگیری می‌شود حربه دشمنان انقلاب را نیز در القای نارضایتی عمومی مردم نسبت به نظام و دولت خنثی خواهد کرد.

وی یادآور شد: تا سال ۱۳۵۶ درصد برخورداری روستاییان کشور از آب شرب سالم فقط ۲ دهم درصد، در استفاده از خودرو نیز ۶ دهم درصد و در برق، گاز و تلفن صفر بود اما درسایه اقدامات و تلاش‌های نظام اسلامی و دولت‌ها، اکنون درصد برخورداری اهالی روستاییان در همه این شاخص‌ها به بالای ۹۶ درصد رسیده است. سیدکمال محب حسینی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با تاکید برضرورت تبیین خدمات انقلاب و دولت به گروه‌های مختلف مردم بالاخص در روستاها، گفت: بیان اقدامات انجام شده به فرموده رهبر معظم انقلاب بهترین جهاد تبیین است و امید به آینده را در مردم و نسل تقویت می‌کند.

محب‌حسینی، اقتصاد گلستان را با توجه به سکونت حدود نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی آن، روستا محور دانست و افزود: این استان شمالی هزار و ۵۲ روستا و آبادی دارد که تاکنون مزیت‌های اقتصادی ۱۱۰ روستا با همکاری هیات‌های اندیشه‌ورز و فرمانداران، بخشداران و دهیاران ۱۴ شهرستان گلستان شناسایی و برای استفاده از این ظرفیت‌ها برای رونق تولید، ایجاد درآمد و اشتغال برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در کنار توجه به اقدامات عمرانی در روستاها که مطالبه مردم است باید متناسب با مزیت‌های اقتصادی هر روستا، نظام اقتصادی روستاها را فعال کرد تا علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال برای روستاییان، شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها باشیم.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *