پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
احياي خليج گرگان

استاندار گلستان: دستور قاطع رییس جمهور مانع نابودی خلیج گرگان شد

۳۰آذر ۱۴۰۲


فائزه نوچمنی خبرنگار پریشهر- استاندار گلستان گفت: عزم جدی و دستور قاطع رییس‌جمهور خلیج گرگان را احیا کرده و از خطر خشک شدن نجات داده است .

علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رییس‌جمهور از جزیره آشوراده اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان می‌توانست ۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد کند و به ابرچالشی جدی‌ برای استان تبدیل شود.

parishahr.ir khalij gorgan2 - استاندار گلستان: دستور قاطع رییس جمهور مانع نابودی خلیج گرگان شد

وی افزود: در صورتی که لایروبی کانال آشوراده انجام نمی‌شد در سال ۱۴۰۳ آب خلیج گرگان به حداقل ممکن می‌رسید و در سال ۱۴۰۴ این پهنه آبی به طور کامل خشک می‌شد.

نماینده عالی دولت در گلستان خاطرنشان کرد: ۲ سال پیش رییس‌جمهور در همین مکان دستور داد اقدامات احیای خلیج با فوریت انجام شود که از همان زمان در کوتاه‌ترین زمان اقدامات آغاز شد و سازمان بنادر، مدیریت بحران و قرارگاه سازندگی با قاطعیت و در کمترین زمان پای کار آمدند که با ترک تشریفات و صدور مجوز و تخصیص اعتبارات کار انجام شد.

زنگانه تصریح کرد: به گفته مسوولان سازمان بنادر، با در نظر گرفتن همه ضوابط زیست‌محیطی حدود یک میلیارد و ۴۲۰ هزار متر مکعب لایروبی با انواع مختلف لایروب‌ها در گستره ۱۱ کیلومتر لایروبی شد که با این اقدام بندر ترکمن نیز که طی ۱۵ سال اخیر خشک بود احیا شد.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *