پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
نمايشگاه تخصصي كشاورزي گلستان

آمادگی ۶۰ شرکت تولیدی صنعتی برای حضور در نمایشگاه تخصصی کشاورزی

پایگاه خبری پریشهر مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان گفت: تاکنون ۶۰ شرکت تولیدی و صنعتی مرتبط با کشاورزی از ۱۰ استان کشور برای حضور در نمایشگاه تخصصی این بخش در گرگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهرداد یزدی افزود: این استان ۲۵ تا ۲۸ مهر امسال میزبان بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور، شیلات و آبزیان و صنایع وابسته، دهمین نمایشگاه بذر، کود و سم و نهاده‌های کشاورزی و ششمین نمایشگاه ادوات باغبانی، گلخانه و ماشین‌ها و صنایع وابسته به آن است.

وی ادامه داد: در این رویداد نمایشگاهی ۳۲ شرکت در حوزه دام و طیور و بقیه در حوزه ادوات کشاورزی و گلخانه از قم، گلستان، مازندران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، سمنان، خراسان شمالی، تهران و اصفهان حضور دارند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها برای معرفی محصولات خود طی چهار روز کاری از ۶ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی که سه هزار و ۲۲۰ مترمربع آن سرپوشیده است استفاده خواهند کرد.

به گفته وی در حاشیه برپایی این نمایشگاها نیز کارگاه‌های آموزشی توسط شرکت‌ها و دستگاه‌های مرتبط علاقمند با حضور بهره‌برداران و متخصصان تدارک دیده شده است.

وی ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط و شناسایی شرکت‌های توانمند، آشنایی با دستاوردهای تخصصی بخش کشاورزی، ارزیابی صنعت دام و طیور و باغبانی و ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های مرتبط را از جمله اهداف مهم برگزاری این رویداد نمایشگاهی تخصصی کشاورزی در گلستان برشمرد.

این استان در تولید ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه هفتم کشوری را دارد که مبین نقش و اهمیت کشاورزی منطقه در توسعه و خودکفایی کشور است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *