پایگاه خبری پریشهر

2615c189 e0f9 4b0d 8885 267e0166a0cd - همایش افق گردشگری گلستان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود

همایش افق گردشگری گلستان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود

۱۱ مرداد ۱۴۰۳


رئیس انجمن دیده‌بان توسعه گردشگری گلستان گفت :  با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی صنعت گردشگری و بیان انتظارات ذینفعان این حوزه، همایش افق گردشگری استان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری پریشهر،  مهدی سقایی  اظهار داشت :  این همایش در هفته آخر مردادماه و در مؤسسه آموزش عالی حکیم جرجانی در شهر گرگان با حضور فعالان و ذینفعان این حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل بالای این صنعت در استان گلستان افزود: در سال‌های گذشته بارها درباره ارزش و اهمیت منافع اقتصادی این صنعت در استان بحث و گفتگو شده‌است اما خروجی این مباحث بسیار ناچیز بوده است.

مهدی سقایی - همایش افق گردشگری گلستان در دولت چهاردهم برگزار می‌شود

این استاد دانشگاه و مولف کتاب‌های متعدد گردشگری با بیان تقابل میان طرفداران توسعه صنعتی و طرفداران ماندگاری بر اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در استان گلستان ادامه داد: گردشگری و به ویژه گردشگری مبتنی بر طبیعت و اکوتوریسم می‌تواند در اقتصاد بومی و محلی استان تحولی شگرف ایجاد کند که متأسفانه تاکنون کم کاری‌های فراوانی در این خصوص داشته‌ایم‌ و از این منظر، فعالان این عرصه در استان دچار مشکلات و ضررهای فراوانی شده‌اند.

رئیس موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی ابراز  امیدواری کرد با مطالبه‌گری و مشارکت بخش خصوصی و همراهی و تسهیلگری بخش دولتی شاهد اتفاقات بهتری در صنعت گردشگری استان گلستان باشیم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *