پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
IMG 20240514 220337 165 - فعالیت 657مرکز دولتی در کشور

فعالیت ۶۵۷مرکز دولتی در کشور

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳


رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور از ۲۳هزار آموزشگاه فعال آزاد در کشور خبر داد و گفت: اکنون ۶۵۷مرکز دولتی در کشور مشغول فعالیت هستند
به گزارش پایگاه خبری پریشهر، مهرداد عظیمی در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: در دولت سیزدهم سازمان فنی حرفه ای کشور توانست دوره های آموزشی را برای بیش از چهار میلیون نفر در سراسر کشور برگزار کند.
وی از ۲۳هزار آموزشگاه فعال آزاد در کشور خبر داد و افزود:  ۴۰هزار مربی در سطح آموزشگاه های کشور مشغول به آموزش هستندکه از این تعداد ۳۵هزار مربی در بخش خصوصی و ۴۸۰۰مربی در بخش دولتی فعالیت دارند.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۴هزار و ۱۶۲ مرکز آموزشی جهاد کارگاهی در کشور مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه همه باید برای مهم‌ترین سرمایه کشور که همان تربیت نیروی انسانی است برنامه داشته باشند، افزود: ۹۵درصد بودجه این سازمان صرف پرداخت حقوق و مزایا می شود.
عظیمی با بیان اینکه دیپلماسی مهارت از راهکاری جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای است، خاطرنشان کرد: بر اساس این دیپلماسی و بعد از ۴ماه نهایی شدن تعاملات ارائه آموزش های فنی به دیگر کشورها حدود ۳۵ مهارت آموز از ۷کشور آفریقایی از ایران مدرک فنی و مهارتی دریافت کردند.
وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه ظرفیت استان گلستان در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای بالا است باعث شده تا مسابقات بین المللی مهارت را در گلستان برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه ما برای رسیدن به رشد آموزش های فنی و حرفه ای در جهت افزایش اشتغالزایی برنامه و هدف داریم، افزود: امسال بودجه سازمان نسبت به سالهای گذشته رشد ۲برابری خواهد داشت.

وی افزود : بیش از ۶۰درصد آموزشگاه های کشور توسط بخش خصوصی اداره می شود و باید برای توسعه بیشتر حضور مردم در عرصه های مختلف را هموارتر کنیم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *