پایگاه خبری پری شهر

پریشهر
ضعف زیرساختی حوزه درمان گلستان

ضعف زیرساختی حوزه درمان گلستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این استان با کمبودها و مشکلات زیرساختی در حوزه درمان مواجه است.

دکتر عبدالرضا فاضل  در نشست خبری اظهار داشت: کمبود تخت بیمارستانی، دستگاه اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن بخشی از ه چالش‌های اصلی درمان بیماران کرونایی گلستان است.

وی با  اشاره به ابتلای ۴۵ هزار شهروند این استان به کرونا از ابتدای شیوع بیماری یادآور شد: تاکنون ۵۱۹ نفر بر اثر مبتلاشدن به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ نفر از اهالی استان گلستان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند افزود: از مجموع افراد مبتلا تاکنون، حدود ۳۵ هزار نفر در طرح غربالگری شناسایی و مراحل درمان خود را در خانه سپری کردند و حدود ۱۰ هزار نفر دیگر در مراکز درمانی بستری شدند.

به گفته وی ۶۰ درصد بیماران فوت شده ناشی از کرونا در استان گلستان دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین به بستری‌بودن ۳۰ کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت که تاکنون ۱۲ کودک گلستانی به علت این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی افزود که بیشترین رده سنی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان گلستان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است.

دکتر فاضل با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان افزود: از این تعداد و در مرحله اول شیوع این بیماری در اسفند ماه، هزار و ۵۰۰ تخت به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافت.

به گفته وی شهرستانهای گنبدکاووس و گرگان به ترتیب با ۲۷۳ و ۱۴۵ بیمار آلوده‌ترین مناطق استان گلستان از لحاظ شیوع کرونا است.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *