پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

ارزش دلاری صادرات ۱۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل گمرکات گلستان گفت که سال گذشته حدود ۲۶۷ هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۱۲ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۱۱۱ دلار از مبادی گمرکی این استان به دیگر کشورها صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از نظر وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۹ درصد کاهش داشت.

سیدابراهیم حسینی افزود:  کاهش حجم صادرات گلستان به سبب شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی برخی کشورهای منطقه از جمله ترکمنستان بود.

وی، پلی استایرن، لبنیات، لوله و پروفیل آهنی، میلگرد، سیمان، ید و رب گوجه فرنگی را از مهمترین اقلام صادراتی گلستان در سال ۹۹ برشمرد و افزود: این کالاها بیشتر به کشورهای عراق، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، بلغارستان، ایتالیا، رومانی، روسیه و ازبکستان صادر شد.

حسینی در خصوص واردات گمرکات گلستان درسال گذشته نیز گفت: پارسال افزون بر ۱۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۲۱ دلار وارد استان شد که از لحاظ وزنی ۷۵ درصد و از نظر دلاری ۶۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، عمده کالاهای وارداتی شامل قسمتی از ماشین آلات خط تولید، دیزل ژنراتور، پارچه و البسه و روغن خام سویا و بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، دانمارک، اسپانیا و آلمان بوده است.

به گزارش ایرنا، اینچه برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون از توابع شهرستان ۳۷۰ هزار نفری گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *