پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
اختلال در جايگاههاي سوخت گلستان

اختلال در ۷۲ درصد جایگاههای سوخت گلستان برطرف شد


پایگاه خبری پریشهر  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گفت: با تبدیل سیستم هوشمند به سیستم مکانیکی، اختلال در ۷۲ درصد حایگاههای عرضه سوخت این استان برطرف شد.

سیدمحمد حسینی اظها کرد: در این استان ۸۰ جایگاه عرضه بنزین فعال است که از این تعداد ۶۰ جایگاه به روش دستی در حال ارائه خدمت هستند.

به دنبال بروز اختلال نرم‌افزاری در سامانه هوشمند سوخت، فعالیت جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور از جمله استان گلستان از صبح امروز با مشکل مواجه شده است.

وی بیان کرد: پس از اختلال در سیستم هوشمند عرضه سوخت پمپ بنزین‌ها، ۲۱ تیم کارشناسی برای حل مشکل این جایگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان اظهار امیدواری کرد تا ساعتی دیگر مشکل تمام جایگاه‌های استان برطرف خواهد شد و عرضه بنزین در تمام پمپ‌ها از سر گرفته می‌شود.

حسینی افزود: اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد و به اندازه کافی نیز سوخت در استان ذخیره شده است.

سامانه عرضه سوخت در جایگاه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آی‌تی تاریخ ایران است که حالا نزدیک به ۲۰ سال قدمت دارد.

امروز ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲، اختلال گسترده در جایگاه‌های سوخت سراسر ایران اتفاق افتاد.

وزیر نفت، حمله سایبری و هک در سامانه آنلاین را تایید کرد و افرادی از رژیم اشغالگر قدس، مسئولیت این خرابکاری را برعهده گرفتند. همچنین شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت در ایران توسط مسئولان مختلف، قویا تکذیب شده‌ است.

براساس اطلاعات منتشر شده، صبح امروز ۶۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، به دلیل حمله سایبری دچار مشکل در ارایه خدمات شدند و ۴۰ درصد، تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند. ظاهرا تا این لحظه (ساعت ۱۷ روز ۲۷ آذرماه) ارایه خدمات آفلاین و فروش سوخت با قیمت آزاد در ۸۰ تا ۹۰ درصد پمپ بنزین‌های ایران عملی شده است و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کل جایگاه‌ها، پذیرای کارت سوخت و عرضه کننده بنزین ۱۵۰۰ تومانی هستند.

 

 

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *