پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
۱۷۷ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند

۱۷۷ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند

انتشار در تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۲ در ساعت ۱۰:۳۳ ق٫ظ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در زمان حاضر ۱۷۷ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند.

به گزارش ایرنا، سعید گل فیروزی روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سالن جلسات این اداره کل افزود: از این تعداد بیماران مبتلا به  ویروس کرونا ۵۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه  بیمارستان ها تحت مراقبت و ۲۸ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی اظهارداشت: اکنون شهرهای گرگان، کلاله، گالیکش و مینودشت در وضعیت نارنجی، شهرهای آزادشهر، آق قلا، علی آباد کتول، گنبد کاووس، کردکوی، مراوه تپه، رامیان، بندرگز، بندرترکمن، گمیشان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچکدام از شهرهای استان در وضعیت قرمز و آبی نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان  گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا، مراسم شب‌های قدر در شهرهایی با وضعیت رنگی قرمز، نارنجی و زرد کرونایی با ظرفیت‌های محدود و حداکثر در مدت ۹۰ دقیقه برگزار می شود.

سیدعلی مهاجر بیان کرد: مراسم شب های قدر در شهرهای قرمز در اماکن مسقف با ۳۰ درصد، شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد،  شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می شود و در شهرهای آبی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزاری مراسم بلامانع بوده همچنین راهپیمایی روز قدس با رعایت تمامی شیوه نامه ها و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۷۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۳۶۰ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۵۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۹۲ دُز رسید.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۳۴ به ۵۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۶۹ به ۸۴ شهر افزایش یافته است. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۹۱ به ۲۷۴ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۴ به ۳۵ شهر کاهش یافته است.

به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته در ۱۹ استان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی گزارش نشده و در پنج استان، یک نفر جان خود را از دست داده است. استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، سمنان، چهار محال و بختیاری، قزوین، بوشهر، خراسان شمالی، ایلام، مرکزی، اردبیل، یزد، کردستان، قم، همدان، البرز، خوزستان، مازندران و خراسان رضوی مرگ و میر صفر و استانهای کرمان، لرستان، کرمانشاه، گلستان و هرمزگان مرگ و میر یک نفر داشته اند.

براساس این گزارش تاکنون ۵۰ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۳۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۶ میلیون ۹۳۸ هزار و ۴۸۰ نفر از بیماران کرونایی، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین یک هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *