پایگاه خبری پریشهر

پریشهر

کمک  ۱۵۹ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های گلستان 

پریشهر- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال کمک و حمایت مالی دولت از منابع ملی و استانی به ۳۴ شهرداری این استان پرداخت شده است.

طیبه خلیلی  در حاشیه دومین کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی ۱۷ شهر شرق گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت که از مجموع کمک‌های مالی دولت به شهرداری‌های استان ۷۸۰ میلیارد ریال آن کمک نقدی و ۸۱۰ میلیارد ریال در قالب قیر رایگان بود.

وی افزود: اختصاص و توزیع کمک‌های دولت به ۳۴ شهرداری گلستان برحسب جمعیت، وسعت و درجه شهرداری، میزان بودجه و درآمدهای آنها بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان همچنین درخصوص صدور احکام شهرداران استان نیز بیان داشت که شهردار تمامی ۳۴ شهر گلستان توسط شورای اسلامی این شهرها انتخاب شدند و تاکنون برای ۲۲ شهردار حکم مسوولیت صادر شده و بقیه نیز به تدریج توسط وزارت کشور و استانداری صادر خواهد شد.

این کارگاه آموزشی که امروز باعنوان “فرایند چگونگی تنظیم مصوبات ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵”  با هدف آشنایی بیشتر اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلستان با قوانین و شرح وظایف و ارتقای آگاهی آنها در تصویب مصوبات برگزار شد

خلیلی  از استمرار کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی شهرهای گلستان در طول سال خبر داد و اضافه کرد: اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در نظر دارد روزهای پنجشنبه هر هفته یک مبحث آموزشی برای اعضای این پالمان مردمی و محلی برگزار کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: شوراهای شهری این استان در تنظیم و تصویب مصوبات مطابق وظایف و اختیارات و تطبیق مصوبات با قوانین جزو شوراهای برتر کشور هستند.

به گفته وی مشابه این کارگاه آموزشی پنجشنبه هفته آینده برای اعضای ۱۷ شهر واقع در مرکز و غرب استان گلستان به میزبانی شهرداری گرگان برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز  با قدردانی از اعضای شوراهای اسلامی دوره پنجم به جهت همراهی با ستاد مقابله با کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه (ضد عفونی معابر و اماکن عمومی)، از شوراهای دوره ششم خواست تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای رفع دغدغه‌های مردم درحوزه مدیریت شهری استفاده کنند.

عبدالقدیر کریمی با مثبت دانستن برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی، گفت: این دوره‌ها در تصویب مصوبات قانونی، پیشبرد امور، رفع دغدغه‌های مردم و خدمت بهتر به آنها و توسعه شهرها بسیار موثر است که باید متولیان، این کارگاه‌ها را در طول سال و به صورت مستمر برگزار نمایند.

شهردار گنبدکاووس نیز در ابتدای این کارگاه آموزشی گفت: آشنایی با قوانین و تدبیر و تعامل با ادارات و نهادهای حوزه مدیریت شهری از مهمترین عوامل در موفقیت شوراهای شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر چه تسلط بر قوانین بیشتر باشد، موفقیت‌ها و امور بهتر پیش می‌رود.

سیدعلی اصغر موسوی با اشاره به فعالیت ۶ دوره شوراهای اسلامی شهرها، افزود: به سبب تعدد ادارات خدمات رسان درحوزه مدیریت شهری و اینکه بیشتر تصمیمات چنین دستگاه‌هایی بدون توجه به مسائل و وضعیت عمومی و جغرافیایی شهرهای محلی، صرفا در مرکز استان یا کشور اتخاذ می‌شود، کارآیی لازم را ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق و حرکت به سمت مدیریت واحد شهری، اضافه کرد: با وجود چند دوره تلاش برای تحقق این مهم اما همچنان برای توسعه شهری و مباحث قانونی آن گام‌های موثری برداشته نمی‌شود.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *