پایگاه خبری پریشهر

پریشهر
parishahr.ir korona4 - پرهيز از دورهمي براي قطع شيوع كرونا

پرهیز از دورهمی برای قطع شیوع کرونا

استاندار گلستان گفت: دورهمی ها عامل اصلی گسترش ویروس کرونا است و از مردم  تقاضا داریم با پرهیز از دورهمی ها، زمینه انقطاع شیوع کرونا را فراهم آورند.

هادیحق شناس در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: از ابتدای آذر و آغاز طرح اجرای محدودیت ها میزان بستری های استان از ۴.۷۷ مورد ابتلا در ۱۰۰ هزار نفر به ۳.۸۹ ابتلا رسیده و سیر ابتلا به کرونا در گلستان روند نزولی یافته است.

وی افزود: تعداد ۲۵۴ دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در استان فعال هستند که همگی باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد قضایی خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی و کمک به خانواده های نیازمند با همکاری ۲۹۲ تیم و ۳ هزار نفر از پایگاه های بسیج و پایگاه های سلامت در تمامی شهرستان های استان آغاز شده و خوشبختانه موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تردد تمام خودروهای غیربومی استان مشمول جریمه خواهد شد و پلاک های مختص هر شهرستان قرمز نیز اجازه تردد به سایر شهرستان ها را نخواهند داشت.

بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۵۷۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۳ نفر در ICUو ۵۴ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند و دیروز شاهد فوت ۱۱ نفر از هم استانی های عزیزمان بوده ایم.

درباره نویسنده خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *